Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hembygd stakmaskin (/modifierad roddmaskin) Hjälp!


bumbipungen

Recommended Posts

http://img853.imageshack.us/img853/2210/xvdv.jpg

 

En annan modell. Jag satte skenorna på utsidan av reglarna och lutade dem nedåt. Då kan jag köra "stavisättning" en bit framför tårna utan några hack eller stopp i rörelsen.

 

Mina linor är båtlina från Biltema.

 

Maskinen är en Ski Pull Trainer

Edited by Jan_H
Link to comment
Share on other sites

Min lina är oxå från Biltema.

Avancerad maskin Jan_H, blir lite avis! Saknas dock en flat-TV framför med lite inspirerande klipp från VL ;)

Fast jag har tänkt sätta upp en spegel för att se hur sjukt snygg jag är!

Tack för det! Jag kör med laptop på hyllan framför och lite filmer.

Link to comment
Share on other sites

hur funkar det; man riskerar inte få "träpinnen" i huvvet när man stakar järnet? - gissar att svaret är nej, då hade det väl inte sett ut som det gör. - Isf verkar det ju redigt enkelt modda en roddmaskin till stakmaskin; bara skruva upp på väggen å fästa remmar/handtag!

Det var av den anledningen jag valde att "krångla till det".. Eller ja, ville inte slå pinnen mot låren/knäna var väl anledningen.. Huvudet tror jag att jag skulle få svårt att pricka :P

Edited by bumbipungen
Link to comment
Share on other sites

Jag har 3 meter i takhöjd i källaren (atletklubben :-) ) - då kanske det funkar att fästa maskinen längst upp vid taket, ha långa rep från träpinnen, och därmed inte riskera slå träpinnen i huvvet låren elikn.? - eller blir det konstiga vinklar för ens stakmotstånd vid en sådan lösning?
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Trådarkeologi deluxe  :P Här finns ju mycket information men tyvärr inte längre några bilder.

 

Har nån tips på hur man modifierar en roddmaskin Concept 2 till en stakmaskin? Tanken är att det ska vara rimligt lätt att byta mellan funktionerna - så att den kan extraknäcka som roddmaskin. 

 

Är det så enkelt att man "bara" reser den mot väggen och fäster den?

Hur fäster man den i väggen?

Vilken takhöjd kan behövas?

Vilka handtag kan man ta, och hur fäster man dem? 

Alla tips välkomna, gärna med bilder.

 

Min tanke är att man inte har oändligt med plats hemma, och plånboken har lite att säga till om också.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...