Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SkiErg: Explosivitet/styrke-test


MSO

Recommended Posts

Provade 3 st idag och hamnade på 1' date='34-1,34-1,33 med sluttakt 60 motstånd max.

 

165 cm 61 kg.[/quote']

Sjukt bra driv @ 61kg!

Tack!

 

Hel är man sällan numera men ren brukar jag vara.....

Hehe. "Hel och ren?" är alltså min signatur...

 

Lite luddig möjligen. Kanske ska se över. Jag brukar alltid dra den linen när folk skrotar på skidor, därav har jag den som tagline..

Link to comment
Share on other sites

5 drag från stillastående 1.22 med 59 i frekvens.

 

200m på 34.0 sek

 

191 cm 98kg.

 

 

Inte åkt mycket skidor men cyklade Vasan på 3.06

Anmäld till VL har fått för mig att det går att åka under 5h. Säg gärna till om jag är ute o "cyklar" :-)

Excell ger mig att du kommer att åka på 4:15 :)! Hur snabbt springer Bolt på marathon...

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja det finns ju andra siffror o lyfta fram. Får åka lite seedningslopp så vet man nog bättre vart man står. Kör 5000m skierg på 18 min men är ju mycket tyngre än alla här på forumet så effekt/vikt blir ju inte lika bra som er runt 70 kg.
Link to comment
Share on other sites

Körde 3-4 impulser under uppvärmningen idag, fick en på 1:31, dom andra på 1:32.

MSO när tar du sub 1:30?!

 

Runt 18 minuter är väl vad dom bästa på ~70kg kör 5000m på.

Vilket motstånd kör ni på när ni kör Skierg? Nästan alla nämner inte detta var jag kan se.

Link to comment
Share on other sites

När jag kör SkiErg? Olika, typ 2-10. Uppvärmning/styrka/frekvensellerstyrkefokus/etc. Motstånd 4-5 tycker jag motsvarar motståndet i stakning på snö beroende på föret. Vill dock köra lite tyngre då jag kör SKiErg, har bara snabba tvåor på rullisarna.

 

När jag körde 5000m senast körde jag på sjuan, tror jag kör åttan nästa gång men mest för att få det lite mer styrkebetonat.

 

(När vi pratar dessa 5-drag-impulser är det motstånd 10)

Link to comment
Share on other sites

När jag kör SkiErg? Olika, typ 2-10. Uppvärmning/styrka/frekvensellerstyrkefokus/etc. Motstånd 4-5 tycker jag motsvarar motståndet i stakning på snö beroende på föret. Vill dock köra lite tyngre då jag kör SKiErg, har bara snabba tvåor på rullisarna.

 

När jag körde 5000m senast körde jag på sjuan, tror jag kör åttan nästa gång men mest för att få det lite mer styrkebetonat.

 

(När vi pratar dessa 5-drag-impulser är det motstånd 10)

Tack :) Jag var lite nyfiken bara för jag har nyss börjat köra lite Skierg. Körde 7x500 m ikväll på motstånd 7 och det gick rätt tungt, kändes som att staka i nysnö.

Förbaskat bra maskin iaf :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vad har ni för tider på 200m?

Kört ett sådant pass i månad sedan VL för att hålla koll på formen. Rekordet tog jag i veckan och ligger på 41s.

Testade en gång idag' date=' 39s. På motstånd 9. (70kg)[/quote']

Bra jobbat! Jag är nere på 40s och motstånd 10 (80kg)

Har svårt för att ta med mig under 40s men det kommer väl snart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...