Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Birken 2014


larsbern

Recommended Posts

Sen finns ju andra seedningslopp till Birken även i Sverige - Mattila.

Jaså' date=' jag trodde att det bara var VL som gav seedning av de svenska loppen. Men det är ju bra i så fall, då kan man åka Mattila om man behöver ny seedning. Lite enklare än att försöka få plats i VL.[/quote']

Lite tjatig kanske, men Holmenkollmarsjen är ett perfekt genrep och seedningslopp för Birken.

Finns många bra och fina seedningslopp till Birken som inte är alltför långt från Sverige. Tror inte Mattila är seeningslopp till Birken även om det ser ut som det i annonserna! (Finns iallafall inte med i seedningstabellen)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Jaså' date=' jag trodde att det bara var VL som gav seedning av de svenska loppen. Men det är ju bra i så fall, då kan man åka Mattila om man behöver ny seedning. Lite enklare än att försöka få plats i VL.[/quote']

Lite tjatig kanske, men Holmenkollmarsjen är ett perfekt genrep och seedningslopp för Birken.

Finns många bra och fina seedningslopp till Birken som inte är alltför långt från Sverige. Tror inte Mattila är seeningslopp till Birken även om det ser ut som det i annonserna! (Finns iallafall inte med i seedningstabellen)

Jag använde Bergebo ski marathon för seedning.

Link to comment
Share on other sites

Nästa år går Birken, precis som VL, en vecka senare 21 mars.

Seedningsresultat från säsongen 2013/2014 hänger med till nästa år.

Anmälan för de priviligierade öppnar 26 mars och har man betalt senast 9 april så är man garanterad plats.

* Utlänningar som inte bor i Norge

* 16-24-åringar

* De som antingen åkt 3 av de senaste fem åren eller 5 av de senaste 10 åren (då inkluderat även Fredagsbirken)

Sätt det i relation till 90 sek!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...