Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Forskning p Northug-taktiken - s mycket tjnar du p att ligga bakom

Dags fr La Venosta - nytt lopp i Visma Ski Classics

Sveriges trupp till Skandinaviska cupen i Vuokatti

Sveriges trupp till vrldscupen i Davos

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

OS Sotji

• Vänligen logga in för att kunna svara
80 svar till detta ämne

powerflour

powerflour

Medlem

• Members
  • Pip
  • 79 inlägg
"Varken SVT eller TV4 får sända något från OS i Sotji, knappt ens i sina nyhetssändningar"
Lyder det senaste enligt DN.

Vilket mardrömsscenario för oss som älskar OS och skidåkning på tv. Min första tanke var att helt enkelt skaffa Viasat som ska sända OS, men nu börjar jag tveka. Ska man ansluta sig till dom och bidra med deras vinst som kanske gör att de tar fler och fler stora sportevenemang?

Att inte få se OS i SVT med Vinterstudion är tortyr för mig, en riktig mardröm som sagt.
Det som gör att jag betalar min TV-licens med ett leende på läpparna är just Vinterstudion.

En annan fundering jag har är om hur jag hade tyckt om att ställa upp i OS i Ryssland. Ett land som fortsätter skapa oroligheter i världen, utökar sin krigsmaskin, blir mer och mer fientliga mot HBTQ. Adopterar inte barn till länder där HBTQ är accepterat. OSV.
En bojkott skulle vara en fin markering. Anordna istället ett alternativt OS för de som skulle ställa upp i en bojkott. Sve, No, och kanske ett par länder till kör lite tävlingar i Holmenkollen. All vinst kan gå till något välgörande ändamål. En medalj i en sådan tillställning skulle betyda mer för mig än ett guld i Sotji.
>Man har inte råd att inte träna med dyr utrustning<

Peja

Peja

Medlem

• Members
  • Pip
  • 262 inlägg
Det mest intressanta ska sändas i de "vanliga kanalerna" som TV3, TV6, TV8 och TV10 där dom dessutom lovat att vara sparsamma med reklam. Så om man har dessa kanaler och bara vill se de stora idrotterna och svenskhoppen ska man inte behöva skaffa någon ny kanal och stödja något som kan påverka framtida OS-köp.

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 374 inlägg
Stora problemet blir att inte livesändningar på svt-play.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 034 inlägg

Stora problemet blir att inte livesändningar på svt-play.

Bättre för arbetsmoralen? ;)

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

2slow

2slow

Medlem

• Members
  • Pip
  • 454 inlägg
Det mesta går väl o streama idag så det blir nog inte så stora problem.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 752 inlägg
finns det inte nån här som känner marcus hellner? Herregud, nån måste säga till grabben att inte säga LIKSOM i VARJE mening. Går ju inte att lyssna på karln
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

HJN

HJN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 648 inlägg
Efter det loppet får Hellner säga liksom resten av året för min del ;)

Bästa glidvallningen är en lyckad fästvallning!

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 732 inlägg
Han är klar OS mästare i att säga liksom, med Johan Olsson som lika klar tvåa. Håller med om att det är lite jobbigt att lyssna på.
Nu får vi bara hoppas att han blir OS mästare även i skidåkning. Det har ju onekligen börjat bra..........

2slow

2slow

Medlem

• Members
  • Pip
  • 454 inlägg
Vi är ju bra på olika saker....
Blir det inte ofta så att man i en grupp använder sig av samma ord? Det kan ibland bli lite trend i att använda sig av ett ord. När jag var ung sa man "lägg ägg" i var o varannan mening, mina ungar sa " fett" till allt osv. Det ens föräldrar hade som coola ord gapskrattade man åt, kommer inte ihåg vilka, kanske nån annan gör det?

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 732 inlägg

Vi är ju bra på olika saker....
Blir det inte ofta så att man i en grupp använder sig av samma ord? Det kan ibland bli lite trend i att använda sig av ett ord. När jag var ung sa man "lägg ägg" i var o varannan mening, mina ungar sa " fett" till allt osv. Det ens föräldrar hade som coola ord gapskrattade man åt, kommer inte ihåg vilka, kanske nån annan gör det?

Så är det. Problemet (främst för den som upprepar sig) är att till slut lyssnar du inte på vad personen säger utan du börjar räkna hur många gånger ett visst ord sägs. Lite svårt att få fram sitt budskap då.

Nu behöver vi inte lyssna så mycket på Marcus, om vi väljer det, utan vi kan istället välja att njuta av hans fantastiska skidåkning.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 752 inlägg
"Jag ser fram emot sprinten liksom " :)

"Känns skönt att få betalt för det arbete man lagt ner liksom"
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Niklas

Niklas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 inlägg

Han är klar OS mästare i att säga liksom, med Johan Olsson som lika klar tvåa.

Det har jag inte tänkt på. Kommer ihåg nån gång att Elofsson sa väldigt mycket "man" i stället för "jag" men så länge han tar medaljer så bryr jag mig inte ett skvatt om meningsbyggnad och sånt. :)
Träningsmål 2014: Må oförskämt bra + lite skidlopp och en del långlöpning i fjäll och alper.

Johaaan

Johaaan

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 169 inlägg
Jo att prata "man" och indefinitivt är väldigt vanligt bland oss svenskar!

Plant based 

VL2012: Led 5, 5h 59min. plac. 3885 | VL2013: Led 3, 5h 36min. plac. 1855
VL2014: Led 2, sjuk - borde inte kört | VL2015: Led 2, Sjukdom - bröt | VL2016:

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 147 inlägg

Det har jag inte tänkt på. Kommer ihåg nån gång att Elofsson sa väldigt mycket "man" i stället för "jag" men så länge han tar medaljer så bryr jag mig inte ett skvatt om meningsbyggnad och sånt. :)

Sen har vi ju Emil Jönsson gjort det till sitt signum att prata om sig själv som "vi".

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 inlägg
"Liksom" kanske är det vinnande konceptet! "Vi" är ju pluralis majestatis så det lovar också gott. "Man" är det lite genusperspektivvarning på, vissa feminister vill ju att man ska säga "en" (vilket man redan gör i Värmland). Men en riktig man som Elofsson borde kunna få använda "man" ;)

skid_åkare

skid_åkare

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 646 inlägg

Exaktemente !!

finns det inte nån här som känner marcus hellner? Herregud, nån måste säga till grabben att inte säga LIKSOM i VARJE mening. Går ju inte att lyssna på karln

Jag kan varmt rekommendera valfritt ljudspår med Martin Schibbyes kollega Johan Persson, när du lyssnat på honom i 1 minut, kommer det kännas som om Hellner aldrig ens nämnt ordet Liksom. Lovar :)

skid_åkare

skid_åkare

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 646 inlägg

En annan fundering jag har är om hur jag hade tyckt om att ställa upp i OS i Ryssland. Ett land som fortsätter skapa oroligheter i världen, utökar sin krigsmaskin, blir mer och mer fientliga mot HBTQ. Adopterar inte barn till länder där HBTQ är accepterat. OSV.
En bojkott skulle vara en fin markering.

Njaeä, börjar faktiskt tycka att vi har fullt tillräckligt med HBTQ-manifestationer och jämställdhets kämpar mm. på bästa sändningstid.

Det får inte gå för långt, då får det lätt motsatt effekt.

Bocken

Bocken

Medlem

• Members
  • Pip
  • 124 inlägg

Exaktemente !!

Jag kan varmt rekommendera valfritt ljudspår med Martin Schibbyes kollega Johan Persson, när du lyssnat på honom i 1 minut, kommer det kännas som om Hellner aldrig ens nämnt ordet Liksom. Lovar :)

Haha! Ja där har vi kungarna i "liksom-brukande". Schibbye och Persson som medvetet gör olaga intrång i land, blir fängslade och sedan ska ha diplomathjälp för att ta sig ur sin knipa.....
Sen blir det Skavlan och boksläpp på det, hurra för hjältarna!

Angående protester så blir det ju tamt att åka dit för sina egna själviska skäl och tävla för att sedan klämma ur sig en liten protest. En bojkott är det enda raka och hedervärda isf.

"Stöna när du tränar"

Niklas

Niklas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 inlägg

"Liksom" kanske är det vinnande konceptet! "Vi" är ju pluralis majestatis så det lovar också gott. "Man" är det lite genusperspektivvarning på, vissa feminister vill ju att man ska säga "en" (vilket man redan gör i Värmland). Men en riktig man som Elofsson borde kunna få använda "man" ;)

När vi ändå surrar om det språkliga så tycker jag alltid det låter lite fel när han säger att en damåkare är bra på man-mot-man-åkning. Undrar om inte Blomquist brukar säga så också? Osäker, men vet att jag brukat höra det i Vinterstudion i alla fall. :)

Redigerat av Niklas, 11 februari 2014 - 14:22 .

Träningsmål 2014: Må oförskämt bra + lite skidlopp och en del långlöpning i fjäll och alper.

Landers Legend

Landers Legend

Medlem

• Members
  • Pip
  • 38 inlägg
Helt sjuk sprintfinal! Har ni inte sett så tycker jag ni ska kolla

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar