Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

OS Sotji


powerflour

Recommended Posts

"Varken SVT eller TV4 får sända något från OS i Sotji, knappt ens i sina nyhetssändningar"

Lyder det senaste enligt DN.

 

Vilket mardrömsscenario för oss som älskar OS och skidåkning på tv. Min första tanke var att helt enkelt skaffa Viasat som ska sända OS, men nu börjar jag tveka. Ska man ansluta sig till dom och bidra med deras vinst som kanske gör att de tar fler och fler stora sportevenemang?

 

Att inte få se OS i SVT med Vinterstudion är tortyr för mig, en riktig mardröm som sagt.

Det som gör att jag betalar min TV-licens med ett leende på läpparna är just Vinterstudion.

 

 

 

 

En annan fundering jag har är om hur jag hade tyckt om att ställa upp i OS i Ryssland. Ett land som fortsätter skapa oroligheter i världen, utökar sin krigsmaskin, blir mer och mer fientliga mot HBTQ. Adopterar inte barn till länder där HBTQ är accepterat. OSV.

En bojkott skulle vara en fin markering. Anordna istället ett alternativt OS för de som skulle ställa upp i en bojkott. Sve, No, och kanske ett par länder till kör lite tävlingar i Holmenkollen. All vinst kan gå till något välgörande ändamål. En medalj i en sådan tillställning skulle betyda mer för mig än ett guld i Sotji.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply
Det mest intressanta ska sändas i de "vanliga kanalerna" som TV3, TV6, TV8 och TV10 där dom dessutom lovat att vara sparsamma med reklam. Så om man har dessa kanaler och bara vill se de stora idrotterna och svenskhoppen ska man inte behöva skaffa någon ny kanal och stödja något som kan påverka framtida OS-köp.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Vi är ju bra på olika saker....

Blir det inte ofta så att man i en grupp använder sig av samma ord? Det kan ibland bli lite trend i att använda sig av ett ord. När jag var ung sa man "lägg ägg" i var o varannan mening, mina ungar sa " fett" till allt osv. Det ens föräldrar hade som coola ord gapskrattade man åt, kommer inte ihåg vilka, kanske nån annan gör det?

Link to comment
Share on other sites

Vi är ju bra på olika saker....

Blir det inte ofta så att man i en grupp använder sig av samma ord? Det kan ibland bli lite trend i att använda sig av ett ord. När jag var ung sa man "lägg ägg" i var o varannan mening, mina ungar sa " fett" till allt osv. Det ens föräldrar hade som coola ord gapskrattade man åt, kommer inte ihåg vilka, kanske nån annan gör det?

Så är det. Problemet (främst för den som upprepar sig) är att till slut lyssnar du inte på vad personen säger utan du börjar räkna hur många gånger ett visst ord sägs. Lite svårt att få fram sitt budskap då.

 

Nu behöver vi inte lyssna så mycket på Marcus, om vi väljer det, utan vi kan istället välja att njuta av hans fantastiska skidåkning.

Link to comment
Share on other sites

Han är klar OS mästare i att säga liksom, med Johan Olsson som lika klar tvåa.

Det har jag inte tänkt på. Kommer ihåg nån gång att Elofsson sa väldigt mycket "man" i stället för "jag" men så länge han tar medaljer så bryr jag mig inte ett skvatt om meningsbyggnad och sånt. :)

Link to comment
Share on other sites

Det har jag inte tänkt på. Kommer ihåg nån gång att Elofsson sa väldigt mycket "man" i stället för "jag" men så länge han tar medaljer så bryr jag mig inte ett skvatt om meningsbyggnad och sånt. :)

Sen har vi ju Emil Jönsson gjort det till sitt signum att prata om sig själv som "vi".

Link to comment
Share on other sites

"Liksom" kanske är det vinnande konceptet! "Vi" är ju pluralis majestatis så det lovar också gott. "Man" är det lite genusperspektivvarning på, vissa feminister vill ju att man ska säga "en" (vilket man redan gör i Värmland). Men en riktig man som Elofsson borde kunna få använda "man" ;)
Link to comment
Share on other sites

Efter det loppet får Hellner säga liksom resten av året för min del ;)

Exaktemente !!

 

 

 

finns det inte nån här som känner marcus hellner? Herregud, nån måste säga till grabben att inte säga LIKSOM i VARJE mening. Går ju inte att lyssna på karln

Jag kan varmt rekommendera valfritt ljudspår med Martin Schibbyes kollega Johan Persson, när du lyssnat på honom i 1 minut, kommer det kännas som om Hellner aldrig ens nämnt ordet Liksom. Lovar :)

Link to comment
Share on other sites

En annan fundering jag har är om hur jag hade tyckt om att ställa upp i OS i Ryssland. Ett land som fortsätter skapa oroligheter i världen, utökar sin krigsmaskin, blir mer och mer fientliga mot HBTQ. Adopterar inte barn till länder där HBTQ är accepterat. OSV.

En bojkott skulle vara en fin markering.

Njaeä, börjar faktiskt tycka att vi har fullt tillräckligt med HBTQ-manifestationer och jämställdhets kämpar mm. på bästa sändningstid.

 

Det får inte gå för långt, då får det lätt motsatt effekt.

Link to comment
Share on other sites

Efter det loppet får Hellner säga liksom resten av året för min del ;)

Exaktemente !!

 

 

 

finns det inte nån här som känner marcus hellner? Herregud' date=' nån måste säga till grabben att inte säga LIKSOM i VARJE mening. Går ju inte att lyssna på karln[/quote']

Jag kan varmt rekommendera valfritt ljudspår med Martin Schibbyes kollega Johan Persson, när du lyssnat på honom i 1 minut, kommer det kännas som om Hellner aldrig ens nämnt ordet Liksom. Lovar :)

Haha! Ja där har vi kungarna i "liksom-brukande". Schibbye och Persson som medvetet gör olaga intrång i land, blir fängslade och sedan ska ha diplomathjälp för att ta sig ur sin knipa.....

Sen blir det Skavlan och boksläpp på det, hurra för hjältarna!

 

 

Angående protester så blir det ju tamt att åka dit för sina egna själviska skäl och tävla för att sedan klämma ur sig en liten protest. En bojkott är det enda raka och hedervärda isf.

Link to comment
Share on other sites

"Liksom" kanske är det vinnande konceptet! "Vi" är ju pluralis majestatis så det lovar också gott. "Man" är det lite genusperspektivvarning på, vissa feminister vill ju att man ska säga "en" (vilket man redan gör i Värmland). Men en riktig man som Elofsson borde kunna få använda "man" ;)

När vi ändå surrar om det språkliga så tycker jag alltid det låter lite fel när han säger att en damåkare är bra på man-mot-man-åkning. Undrar om inte Blomquist brukar säga så också? Osäker, men vet att jag brukat höra det i Vinterstudion i alla fall. :)

Link to comment
Share on other sites

Varför stöp Hellner? Såg lite oprovocerat ut, men Glöersen kanske kom ut med nån stav som han halkade på? Tyvärr inte mycket val för Ustiugov än att damma in i Hellner när han var ända inne vid madrasserna. Och mjölksyre-överfulle Jönsson fick en bronspeng för allt kval- och final-slit :)

 

Petersson kanske hade haft en chans om han inte snubblat till i sista hårnålskurvan för Hattestad blev lite passiv in mot upploppet och släppte upp honom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...