Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 3


StaffanL

Recommended Posts

Till David

 

Nej, jag är ingen gammal tävligsroddare. När jag började mitt jobb som brandman

det var då jag fick upp ögonen för c2, ca 5år sedan. Hårt arbete på c2 "liknar" rent fysiskt en lägenhetsbrand med många muskler som sätts i arbete, slangdragning till tex 5e våningen, dörrforcering, livräddning etc. Man är "bara" en motionär som försöker vara

så flitig man bara kan. Det blir svårt att matcha Lassis tider, en annan nivå!!

 

1:30 från v-rekordet är väldigt långt..var sekund är en halvmara att ta in, puhhhh

 

Men men, det är bara att kämpa på.

 

Trucken

Link to comment
Share on other sites

TACK FÖR ALLA TIPS.

Tycker roddmaskinen är super då jag kan få till ytterligare en intervall i veckan.

Ska försöka köra 4 intervaller(4*4 min 90-95%) /vecka fördelat på följande pass.

Cykel, rodd, skidor skate, skidor klassisk alt löpning. Sedan har jag ett lugnt skidpass

65-75 % 2 timmar och 1 pass 75-85 % 1,5 timme.

Uppå detta kör jag ett styrkepass

Kör hårt trucken. Jag litar på dig.

Link to comment
Share on other sites

Måndag: Skidor klassiskt 3.00 h A1 med Fartlek + MAQ styrka 2.00 h.

Tisdag: Skidor fristil intervall 30 min 90/30, totalt pass 2.00 h med ryck.

Onsdag: Vila.

Torsdag: Morgonstyrka 1.00 h + Skidor Överkropp intervall 3 x 10 min, totalt pass 2.00 h. Plus långa styrkestak.

Fredag: Skidor fristil 2.00 h A2, varav 1.30 utan stavar plus Ryck och fartlek.

Lördag: Planerat Timråspelen Skidor Fristil tävling, 10 km skate.

Edit: Vinst med 26 sekunder, tid 27.44. Bäst tid av alla tävlande under dagen. Åker H17, klasserna gick till H20.

Söndag Planerat Timråsprinten skidor fristil tävling.

 

Sedan nästa vecka börjar träningen inför JSM på allvar.

Link to comment
Share on other sites

Till David

 

Nej, jag är ingen gammal tävligsroddare. När jag började mitt jobb som brandman

det var då jag fick upp ögonen för c2, ca 5år sedan. Hårt arbete på c2 "liknar" rent fysiskt en lägenhetsbrand med många muskler som sätts i arbete, slangdragning till tex 5e våningen, dörrforcering, livräddning etc. Man är "bara" en motionär som försöker vara

så flitig man bara kan. Det blir svårt att matcha Lassis tider, en annan nivå!!

 

1:30 från v-rekordet är väldigt långt..var sekund är en halvmara att ta in, puhhhh

 

Men men, det är bara att kämpa på.

 

Trucken

Dags att lämna motionsstadiet Trucken. Ta ett break i husbestyret och ställ upp i Norska Öppna Mästerskapen i inomhusrodd. Du kommer inte att göra bort dig där!!

 

Kör hårt med huset. Jag är nästan klar med mitt, köpte det för 9 år sedan!!

Link to comment
Share on other sites

Till David

 

Nej' date=' jag är ingen gammal tävligsroddare. När jag började mitt jobb som brandman

det var då jag fick upp ögonen för c2, ca 5år sedan. Hårt arbete på c2 "liknar" rent fysiskt en lägenhetsbrand med många muskler som sätts i arbete, slangdragning till tex 5e våningen, dörrforcering, livräddning etc. Man är "bara" en motionär som försöker vara

så flitig man bara kan. Det blir svårt att matcha Lassis tider, en annan nivå!!

 

1:30 från v-rekordet är väldigt långt..var sekund är en halvmara att ta in, puhhhh

 

Men men, det är bara att kämpa på.

 

Trucken[/quote']

Dags att lämna motionsstadiet Trucken. Ta ett break i husbestyret och ställ upp i Norska Öppna Mästerskapen i inomhusrodd. Du kommer inte att göra bort dig där!!

 

Kör hårt med huset. Jag är nästan klar med mitt, köpte det för 9 år sedan!!

Riktigt kul att läsa om Truckens färdigheter och jag är riktigt impad. Funktionell styrka och uthållighet är bra! :-) Det låter som om du är riktigt vältränad. Har själv en farbror som är brandman som sliter med att hela tiden hänga med på testerna. Nu är han nog 60 bast, tror jag men gnetar på. Han har kört LL på 2.02 men det ligger inte i generna då han är ingift! :-(

 

*skrattar*

 

Keep up the good work!

 

Och apropå hus så blir man aldrig klar. Vi köpte vårat för snart 10 år sedan och nu börjar det om...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...