Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träningskarraktären sätts på prov


Stefan Sand

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Fick möjlighet att åka på snö idag (äntligen). Orsa Grönklitt hade trots 2 plusgrader åkbara spår. Lite universalklister gav åtminstone hjälpligt fäste. Borde lagt på lite mer. Glidet inget vidare med gammal stålsickling som börjat bli grå.

 

"Skidskola"

http://farm8.staticflickr.com/7413/11636055283_d277453bd3.jpg

DSCN3711.jpg by Ventura2009, on Flickr

 

Mycket folk ute i spåret

http://farm6.staticflickr.com/5533/11636053603_910fd3131e.jpg

DSCN3713.jpg by Ventura2009, on Flickr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Återkomsten[/]

 

Karaktären har satts på hårda prov. Efter kvalfyllda veckor och "psykbryt" resa till London kan ljuset i tunneln skönjas. Londonresans Fish & Chips följdes i går upp med julklapp i form av middag på Mattihas Dahlgren Matsalen med övernattning på Grand Hotel. Allt toppades med 21km stakåkning på Alcrofältet idag. En rätt bra helg med andra ord. Snön är inte tjock, spåren inte perfekta men det går att åka skidor. För en stackars skidåkare är det så nära Nangijala man kan komma. Återkomsten har skett :)

Link to comment
Share on other sites

Livet är bra igen efter 2 månaders VÄDERTORTYR. December 2013 var skit och är nu historia.

Nu är det -16 och 2 decimeter snö. Mitt urusla humör jag haft senaste tiden är som bortblåst. Energin och glädjen är tillbaka. Regnkläder, fulskidor och klistertuber är undanstoppade.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hej, har svårt med motivationen nu när snön är borta, alla seedningsloppen är avklarade. Rullskidåkning känns som den går på halvfart, inget "tryck" i stakningen. Nu gäller det att bita ihop sista veckorna, för jag tror det finns en del att hämta på formen bara man har gjort grovjobbet innan, eller vad tror ni? Kämpa på sista passen nu skidvänner, så ses vi i Berga by. Lycka till.
Link to comment
Share on other sites

Suger i vinter i mig den klassiska idrottsatmosfären på Sthlm Stadion under det att jag åker runt runt på smutsigt isskrap. Många varv på snö blir det. Roligare än rullskidor på grusade gator. Har man ett par skidor med massor av skitigt o skräpigt klister kan man dessutom träna diagonalåkning där:)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...