Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

spår redan imorgon i Stockholmstrakten


Newstart

Recommended Posts

Härligt att se det vita "guldet" i stora mängder faller från himlen i dessa trakter. Vet någon om det finns planer att lägga spår redan imorgon (söndag). Jag tänker på sådana ställen som Lida, Brantbrinks IP(bägge två Tullinge), Hellasgården (Nacka) eller någon annanstans?
Link to comment
Share on other sites

Åkte Paglaloppet idag (-18-20C), 40 km. Var väl i kallaste laget, åkte med kontaktlinser och hade inga glasögon utanpå och fick problem med högra ögat. Svider rejält och är ordentligt rött nu kvällen efter. Är det någon här med erfarenhet av liknande, råd och tips tas gärna emot (vet dock hur korkat det var att åka utan glasögon).

(oj, hamnade kanske under fel tråd, hoppas det är ok.)

Link to comment
Share on other sites

Åkte Paglaloppet idag (-18-20C), 40 km. Var väl i kallaste laget, åkte med kontaktlinser och hade inga glasögon utanpå och fick problem med högra ögat. Svider rejält och är ordentligt rött nu kvällen efter. Är det någon här med erfarenhet av liknande, råd och tips tas gärna emot (vet dock hur korkat det var att åka utan glasögon).

(oj, hamnade kanske under fel tråd, hoppas det är ok.)

Om det är lika rött idag skulle jag rekomendera att gå till en läkare för att få det kollat. Du kan skicka meddelande till mig om du har fler frågor.

Link to comment
Share on other sites

Åkte Paglaloppet idag (-18-20C)' date=' 40 km. Var väl i kallaste laget, åkte med kontaktlinser och hade inga glasögon utanpå och fick problem med högra ögat. Svider rejält och är ordentligt rött nu kvällen efter. Är det någon här med erfarenhet av liknande, råd och tips tas gärna emot (vet dock hur korkat det var att åka utan glasögon).

(oj, hamnade kanske under fel tråd, hoppas det är ok.)[/quote']

Om det är lika rött idag skulle jag rekomendera att gå till en läkare för att få det kollat. Du kan skicka meddelande till mig om du har fler frågor.

Ögat betydligt bättre idag, svider inget och inte lika rött längre, blir dock vila från Ormberget idag då tempen ligger runt -20 nu vid 17-tiden. Kommer konsekvent att köra med brillor i fortsättningen.

 

Någon annan med reflektioner från Paglaloppet i söndags? Var ju inte 100 startande (runt 70 tror jag) så kommer det att registreras som seedningslopp eller...?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...