Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur ska man följa OS i skidor?


eukanuba

Recommended Posts

Köp Viaplay i en månad, sen kan du streama i tv, ipads, telefoner och på datoren.

Det var min tanke. Kan man göra där som på SVTplay att man streamar programmet efter att det sänts? (Har besökare från andra sidan jordklotet på jobbet just de veckorna, så finns överhängande risk att jag missar en och annan direktsändning p g a olika möten. Men annars har ju Viaplay fördelen att det även funkar att följa när man sitter och gör skrivbordsarbete. :))

Link to comment
Share on other sites

BBC sänder 650 h, men bara i UK. En variant för att ta del av BBC stream är att köpa in sig på en proxyserver på ex v hidemyass eller tunnelbear. Då får datorn en ip-adress så att det framstår som datorn är i UK. Kostar mellan 5-10 $ för en månad. Jag har inte testat själv ännu utan har läst det på nätet. GOOD LUCK
Link to comment
Share on other sites

Kör radiosporten tror jag!!! Bojkottar detta pengastyrda os!!! Boxer kontantkort en månad 549 kr. Men jag bojkottar Viasat-os nu och kör radiosporten! Längdskidor på radio är inte fel faktiskt!!!!!!! Skulle se lite på invigningen ikväll o fick se program om amerikanska damlaget i backhoppning! Så är det nu för tiden :)
Link to comment
Share on other sites

Har 3:an och 10:an mfl sen tid, köpte också viaplay. Appletv är bra att ha dessa gånger. Men är inte alls samma nivå på sändningarna som svt. Tyvärr.

Är bortrest i helgen och har då tillgång till 3:an. Tyckte sändningen från damernas Skiathlon var bättre än jag hade väntat mig. Annars kör jag radiosporten, det är oftast ren och skär njutning att följa längdskidorna via dem.

Link to comment
Share on other sites

Det går att se sändningarna här http://www.filmon.com/tv/bbc-two Ingen proxy behövs. Lagligt och gratis. Tyska ZDF och France 2 och 3 sänder också. Bara att byta kanal.

Radiosportens ljud är aldrig fel även om Mogren knappast har talets gåva

 

Tycker Emelie Öhrstig var riktigt bra som expert på Viasat medans den andra fjanten endast passar på en travbana eller dyl.

Skidskyttet var varken eller. Blir nog roligare när Ekholm blir varm i kläderna.

Link to comment
Share on other sites

Det är väl jättebra sändningar från OS, tycker dom gör det riktigt bra. Vad mer finns det att önska? Bra kommentatorer som kan sin sak.

Smaken är väl olika och vissa ville väl ha det som vanligt, med blomman och hård. Jag tyckte de ibland missade viktiga saker osv, men på det stora hela ok. Förutom reklamen, men det kom jag undan mha viaplay.

Link to comment
Share on other sites

Det går att se sändningarna här http://www.filmon.com/tv/bbc-two Ingen proxy behövs. Lagligt och gratis. Tyska ZDF och France 2 och 3 sänder också. Bara att byta kanal.

Radiosportens ljud är aldrig fel även om Mogren knappast har talets gåva

 

Tycker Emelie Öhrstig var riktigt bra som expert på Viasat medans den andra fjanten endast passar på en travbana eller dyl.

Skidskyttet var varken eller. Blir nog roligare när Ekholm blir varm i kläderna.

Per Forsberg som väl är "den andra fjanten" tycker jag är bra. Men han är bättre på orientering. Tidigare var han ju längdkommentator på radiosporten.

 

Skidskyttesändningen i lördags tyckte jag var lite taffligt producerad av Viasat. När Bergman skulle skjuta väljer man att intervjua Lindström och när Bergman går i mål väljer man att prioritera att intervjua Ferry. Sen tycker jag att Richard Olsson som kommenterar låter lite som en parodi på en sportkommentator med sina överdrivna betoningar.

Link to comment
Share on other sites

...och när Bergman går i mål väljer man att prioritera att intervjua Ferry.

Du menar att man gick miste om det stora ögonblicket när Bergman gick i mål som 24:a!? ;-)

grundregeln måste alltid vara pågående idrott, finns gott om tid till intervjuer efteråt...

Link to comment
Share on other sites

...och när Bergman går i mål väljer man att prioritera att intervjua Ferry.

Du menar att man gick miste om det stora ögonblicket när Bergman gick i mål som 24:a!? ;-)

grundregeln måste alltid vara pågående idrott' date=' finns gott om tid till intervjuer efteråt...[/quote']

Precis så!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...