Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Sveriges strsta skidklubb elitsatsar

Lngdlandslagets tvlingsdrkt 2018/2019

Filmen om skidjuniorerna snart klar

Stockholms barn och ungdomar intog Bosn

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

vilka skaterullisar ska man köpa?

• Vänligen logga in för att kunna svara
85 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 630 inlägg

Veteran-SM i Nybro ligger och spökar i bakhuvudet och som gjort att jag velat hit och dit. Köper man 2:or blir man ohjälpligt sist (såg en tjej som körde på Skigo gummi förra året - chanslös) och köper man PU är det inte säkert att jag vågar stå på för fullt och då är jag långt efter likaväl. Fast nu börjar tiden rinna ut med knappa 3 veckor kvar.

Ett alternativ hade varit att köpa One Way med gummitvåor och testa hur det kändes och sen komplettera med PU-hjul (Skistart säljer för 249 kr/st) om det kändes OK.

Var på XXL och kände på hjulen och de kändes något svampiga, om det är samma med andra gummihjul har jag ingen aning om.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 203 inlägg
Att komma sist på veteran sm betyder väl ändå att man blir tvåa ;)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 630 inlägg

Att komma sist på veteran sm betyder väl ändå att man blir tvåa ;)

Det är redan två anmälda i H 70 och jag tror det tillkommer ett par till, innan anmälningstiden går ut. Jag har inga problem att komma sist förutsatt att jag tävlar på samma förutsättningar och kan göra mitt bästa - det betyder bara att de andra är bättre.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 630 inlägg

Pratade med en åkare igår, som har både tränings- och tävlingsrullskidor. Han kör nästan uteslutande på dem med gummitvåor, bara inför ev lopp blir det ett par träningar före på PU-hjulen. En nackdel med PU är att de blir hala vid regn, om man inte har speciella regnhjul. På träning kan undvika regn, men på tävling väljer man inte vädret.

Om man köper rullskidor för att få bästa grepp i blött underlag är det urethan eller gummi som gäller ?

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 175 inlägg
För träning är det Elpex eller marwehjul som gäller båda har våtgrepp, ingen av dom är gummi

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 203 inlägg
Vet inte hur många gånger vi sagt till dig V att på skate är det elpex eller Marwe som gäller. Deras hjul är outstanding
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar