Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stråkenloppet


Joo

Recommended Posts

Jag har åkt loppet och det är inget jag kan rekommendera om du vill ha hårda fina spår. Om du ska åka loppet så ta ett par skidor som du inte är rädd om för du kommer få några fina repor i belaget. Jag tycker att banan är ganska rolig om nu spåren hade varit bra.(har aldrig varit det dom 3 ggr som jag kört)
Link to comment
Share on other sites

Det borde vara ganska lätt att få till ordentliga spår nu med över 30 cm snö och minus i en vecka. Såg på hemsidan att prognosen sa -6 och solsken.

 

SMHI säger att det ska bli kallt hela veckan med undantag för fredagen, då det kan bli upp till +1, så då är det väl attan om inte förutsättningarna för att få hårda, fina spår är perfekta.

 

Hur ser kuperingen ut på golfbanan? Slakmotor eller knixar? Långa stakpartier?

Link to comment
Share on other sites

Jag har åkt loppet och det är inget jag kan rekommendera om du vill ha hårda fina spår. Om du ska åka loppet så ta ett par skidor som du inte är rädd om för du kommer få några fina repor i belaget. Jag tycker att banan är ganska rolig om nu spåren hade varit bra.(har aldrig varit det dom 3 ggr som jag kört)

Jag har liknande erfarenhet.

 

Blir banan på enbart golfbanan så kan man ju tro att det blir ett flackt och lättåkt race,

men min erfarenhet säger att det suger riktigt med kraft där...

 

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Hur ser kuperingen ut på golfbanan? Slakmotor eller knixar? Långa stakpartier?

Vet inte hur slingan är utlagd, men så mycket knixar är det inte. Förmodligen en del stakning på hålen utmed ån. Ca 50 meters stigning till det som var 18:e hålet förr. Det är nog din 1 km:s slakmota. Gå in på http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html och sök på Ryfors.

 

Tror att banan bara skoterprepareras, därav lösa spår.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...