Du är inte inloggad.

• Forum
  •  » Rullskidor
  •  » Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)

#16 2008-09-01 10:19:10

Rotebrostakaren
Medlem
Registrerad: 2006-01-20

Re: Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)

Anl skrev:

Söndag kan funka för mig, dock icke måndag som det ser ut just nu ... . Smidig som jag är kan jag ju cykla norrut till er. Som f d lärare på Runan hittar jag till Viby:-)

Måste träna inför långpasset på söndag med Mario, vad sägs om rullisar på tisdag, onsdag eller torsdag, efter 7, vi kan ju mötas på vägen eller du cyklar eller något. Som sagt, det är bara att slå en signal på 070-673 80 89 så kan vi fixa till något.

#17 2008-09-01 15:02:50

Lars-Erik
Medlem
Registrerad: 2006-03-18

Rotebrostakaren skrev:

Lars-Erik skrev:

Mario skrev:

Din bästa motivation har ju alltid varit att inte få stryk av mig. Det lyckas oftast men inte alltid wink . Nästa söndag skall vi ju ut och åka! Skall vi ta ett långpass i Huddinge? Och slipa på sicklingtekniken? Vi håller tummarna för finväder.

/Ciao

Jättebra Mario. Jag förstod av den intressanta diskussionen med "Rotebrostakaren" att detta tävlingsmoment med just dig och hans relation med dig är mycket viktig för hans motivation.
Vi kanske kan åka ihop alla tre någon gång, vi verkar ju ha en hel del gemensamt  (inklusive det här med att stålsickling är ett vasst alternativ, speciell som vi numera kommit underfund med hur den teknik kan ytterligare optimeras)

Mycket trevligt att träffa dig Lars-Erik, känns som om jag fortfarande har vätskebrist sedan i fredags och kommer inte i detalj ihåg vad vi pratade om..., sedan så får man väll ta tag i utmaningen att slå din bästa tid på 4:56, man får hoppas få isföre och medvind! Jag visste faktiskt att våra fruar jobbade på SGU båda två.

På söndag nu så kommer Marion till Viby, då ska vi ut på långpass, du är naturligvis välkommen att hänga på, inte så långt från Uppsala. Det vore trevligt.

Min spontana tanke är att jag absolut inte vill missa detta tillfälle. Ikväll skall jag förhandla med "regeringen", som jag dessutom hoppas henkar.
Tänk att få åka med både dig och Mario, det känns som att få två vinstlotter samtidigt (jag vill inte säga "slå två flugor i en smäll", det låter inte bra).

Enda problemet kan väl vara att jag inte längre är lika bra åkare som ni och dessutom har jag ju bara vanliga trögrullande tvåor.
Vilka rullisar åker ni på ?
Dessutom: Vad menar du med långpass ? 3, 4 eller 5 mil ?
Vilken tid startar ni passet ?

#18 2008-09-01 15:19:33

Rotebrostakaren
Medlem

Lars-Erik skrev:

Rotebrostakaren skrev:

Lars-Erik skrev:

Jättebra Mario. Jag förstod av den intressanta diskussionen med "Rotebrostakaren" att detta tävlingsmoment med just dig och hans relation med dig är mycket viktig för hans motivation.
Vi kanske kan åka ihop alla tre någon gång, vi verkar ju ha en hel del gemensamt  (inklusive det här med att stålsickling är ett vasst alternativ, speciell som vi numera kommit underfund med hur den teknik kan ytterligare optimeras)

Mycket trevligt att träffa dig Lars-Erik, känns som om jag fortfarande har vätskebrist sedan i fredags och kommer inte i detalj ihåg vad vi pratade om..., sedan så får man väll ta tag i utmaningen att slå din bästa tid på 4:56, man får hoppas få isföre och medvind! Jag visste faktiskt att våra fruar jobbade på SGU båda två.

På söndag nu så kommer Marion till Viby, då ska vi ut på långpass, du är naturligvis välkommen att hänga på, inte så långt från Uppsala. Det vore trevligt.

Min spontana tanke är att jag absolut inte vill missa detta tillfälle. Ikväll skall jag förhandla med "regeringen", som jag dessutom hoppas henkar.
Tänk att få åka med både dig och Mario, det känns som att få två vinstlotter samtidigt (jag vill inte säga "slå två flugor i en smäll", det låter inte bra).

Enda problemet kan väl vara att jag inte längre är lika bra åkare som ni och dessutom har jag ju bara vanliga trögrullande tvåor.

Trevligt, trevligt, Mario har Elpex Vasa och jag har Elpex 600, samt så har jag ett par otroligt tungrullade Everest, inget för långpass om man inte är extremt vältränad. Mario har någon ide om pluss 3 timmar, har aldrig åkt ett sådant pass förut, eventuellt en gång tidigare med Mario för 3-4 år sedan.  Nä, nu är det dax för dagishämtning.

#19 2008-09-02 10:12:35

Mario
Medlem
Registrerad: 2005-12-02

Lars-Erik skrev:

Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag är definitivt inte i toppform och dessutom kör jag lite Maffetone-stuk, dvs bara A1/A2 tills jag har lyckat komma upp i volym igen. Runt 3 tim siktar jag på, nu när jag har fått "familje-permis".

Mina hjul är definitvt 2yikesr. Gamla Elpex Vasa som spruckit och svetsats ihop igen.

Vore förträffligt att dessutom jämföra sicklingsteknik och applicera de senaste poleringsrönen.

#20 2008-09-02 14:11:35

Anl
Medlem
Registrerad: 2008-01-02

Tisdagar är simträning, men onsdag eller torsdag skulle funka bra. Vi rings! (010 751 5093)

#21 2008-09-02 15:26:14

Lars-Erik
Medlem

Mario skrev:

Lars-Erik skrev:

Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag är definitivt inte i toppform och dessutom kör jag lite Maffetone-stuk, dvs bara A1/A2 tills jag har lyckat komma upp i volym igen. Runt 3 tim siktar jag på, nu när jag har fått "familje-permis".

Mina hjul är definitvt 2yikesr. Gamla Elpex Vasa som spruckit och svetsats ihop igen.

Vore förträffligt att dessutom jämföra sicklingsteknik och applicera de senaste poleringsrönen.

Det låter bra, så ni inte kör livet ur en gammal gubbe. Runt tre timmar (även om det blir på plussidan) skall däremot inte vara något problem bara det inte går allt för fort och att banan inte innehåller allt för stora utförsbackar.

Har ni bestämt när vi startar ?
Dessutom behöver jag en enkel vägbeskrivning hur jag hittar till er från Uppsala.

#22 2008-09-02 16:08:56

Rotebrostakaren
Medlem

Enklast att få en detaljerad vägbeskrivning är nog att gå in på www.eniro.se; sedan kartor; sedan vägbeskrivning och skriva in Tungels väg 20, 19274 SOLLENTUNA.

Annars är det såhär: Kör mot Stockholm, sväng av i Rotebro och följ skyltarna mot Norrviken, sedan står det Norrviken centrum och Viby, kör mot Viby en bra bit tills du kommer till en skylt där det står Viby herrgård, andra vänster efter Viby herrgård är Tungels väg, parkera någonstans. Väl mött. Ring mig på 070-673 80 89, alternativt 08-28 57 09 (lite dålig mobiltäckning hemma).

Måste  börja studera lite trevlig sträckning på rullskidsrundan, har ingen 3 timmars runda i bakfickan.

#23 2008-09-02 18:24:53

Anl
Medlem
Registrerad: 2008-01-02

Jag klagar inte om den blir lite kortare. Har ingen stolthet alls så här i början på säsongen, o gjorde min rull-premiär igår - 30 min sicksack mellan villorna på hemmaplan. Men jag hänger på så länge jag orkar!

#24 2008-09-03 09:45:02

Rotebrostakaren
Medlem

Anl skrev:

Tisdagar är simträning, men onsdag eller torsdag skulle funka bra. Vi rings! (010 751 5093)

Jag ringer dig från jobbet imorgon, så kan vi ta en runda imorgon kväll. Problemet är att jag har blivit lite krasslig, men det blir nog bra tills imorgon.

#25 2008-09-03 09:51:02

Rotebrostakaren
Medlem

Lars-Erik skrev:

Mario skrev:

Lars-Erik skrev:

Det låter bra, så ni inte kör livet ur en gammal gubbe. Runt tre timmar (även om det blir på plussidan) skall däremot inte vara något problem bara det inte går allt för fort och att banan inte innehåller allt för stora utförsbackar.

Har ni bestämt när vi startar ?
Dessutom behöver jag en enkel vägbeskrivning hur jag hittar till er från Uppsala.

Starttid, jag föreslår 1000 på söndag. Men passar det bättre för er andra med någon annan tid så är det bara ändra, passar när som helst för mig på söndag. Sedan Lars-Erik, är det OK med lite grus för dig? Kan vara bra att veta inför kartstudierna och planeringen.

#26 2008-09-03 11:44:04

Mario
Medlem
Registrerad: 2005-12-02

Rotebrostakaren skrev:

Starttid, jag föreslår 1000 på söndag. Men passar det bättre för er andra med någon annan tid så är det bara ändra, passar när som helst för mig på söndag. Sedan Lars-Erik, är det OK med lite grus för dig? Kan vara bra att veta inför kartstudierna och planeringen.

1000 passar fint för mig!

#27 2008-09-03 12:54:27

mibo
Medlem
Från: Viby
Registrerad: 2008-02-11

Va ute och sprang i går kväll, tog spåret vid överby det funkar nog att köra i det nu om det inte är för blött, tänkte ev testa det någon kväll.
Igår blev jag på sprungen av två stycken grävlingar, dom kom fort ifrån sidan och 50cm framför fötterna. gissa om jag fick ny toppnotering på polar klockan. wink

#28 2008-09-03 14:35:19

Lars-Erik
Medlem

Rotebrostakaren skrev:

Enklast att få en detaljerad vägbeskrivning är nog att gå in på www.eniro.se; sedan kartor; sedan vägbeskrivning och skriva in Tungels väg 20, 19274 SOLLENTUNA.

Annars är det såhär: Kör mot Stockholm, sväng av i Rotebro och följ skyltarna mot Norrviken, sedan står det Norrviken centrum och Viby, kör mot Viby en bra bit tills du kommer till en skylt där det står Viby herrgård, andra vänster efter Viby herrgård är Tungels väg, parkera någonstans. Väl mött. Ring mig på 070-673 80 89, alternativt 08-28 57 09 (lite dålig mobiltäckning hemma).

Måste  börja studera lite trevlig sträckning på rullskidsrundan, har ingen 3 timmars runda i bakfickan.

Tack, då förstår jag. Det är bara att svänga i ROTEBRO och STAKA vidare och den välkände ROTEBROSTAKAREN står och väntar, och dessutom med SuperMario.

Klockan 10.00 går bra för mig också.

Beträffande grus så har jag aldrig försökt, men om ni kan åka kan väl jag.
Eljest gör det inget om vi delvis åker samma slinga två eller fler gånger.

Själv brukar jag många gånger åka cykelvägen Uppsala-Storvreta och vid "långpass" kör jag sträckan två gånger.

#29 2008-09-03 19:19:56

MC Hammer
Medlem
Från: Stocksund
Registrerad: 2006-12-15
Webbsida

Lars-Erik skrev:

Själv brukar jag många gånger åka cykelvägen Uppsala-Storvreta och vid "långpass" kör jag sträckan två gånger.

"Långpass" för dej är väl 27 mil !?  smile

#30 2008-09-04 14:52:33

Lars-Erik
Medlem

MC Hammer skrev:

Lars-Erik skrev:

"Långpass" för dej är väl 27 mil !?  smile

Än så länge är ju detta bara drömmar. Men det är ju ingen hemlighet att jag haft planer på att försöka åka öppet spår söndag, vila lita ,  åka motsatta hållet på natten och avsluta med öppet spår måndag så det är väl det du syftar på.
Jag har fått en frivillig lämplig följeslagare/serviceman på natten men det finns flera svaga punkter i detta försök. utöver att jag helt enkelt tröttnar, nämligen t.ex. att arrangörerna helt enkelt stoppar det hela,  att det börjar snöa etc.

Eljest ser jag verkligen fram emot helgens LÅNGPASS (3 timmar+) med två kändisar på skidforum: Rotebrostakaren och (super)Mario. De är ju båda mycket bättre än mig (minst led 2 åkare) så det lär nog kännas i kroppen efteråt.

• Forum
  •  » Rullskidor
  •  » Träningskompis i närheten av Viby (Sollentuna)

Sidfot

Sitemap PunBB
© Copyright Skidforum.se