#106 2010-02-08 17:09:26
- Vasa
- Medlem

- Från: Värmland
- Registrerad: 2009-03-05
Re: Bergemo Skimaraton
globe86 skrev:
HAHA de kan du ge dig på att jag hade! Riktigt skönt att åka i! Men kallt mellan bena! Måste få mina vindkallingar snart annars lär de inte bli några barn för min del!
Ja, det borde ju bli lite lättare att röra sig.
Hur är det med vindskyddet över bröstet? Finns det något vindskydd där eller räcker nummerlappen eller har du rent av underställ med vindskydd.
Gunde-boxer får du köpa snarast, fungerar bra de! ![]()
Apropå stavar så är du i varje fall inte ensam om att bryta dessa kingkingking-stavar.
Tydligen hade Öijer, som finns på detta forum, gjort samma sak nu i dagarna.
<-- Mål i Vasaloppet 2011: Knäcka globe86 och Lars-Erik i Lundbäcksbackarna! -->
#107 2010-02-08 17:34:38
Vasa skrev:
globe86 skrev:
HAHA de kan du ge dig på att jag hade! Riktigt skönt att åka i! Men kallt mellan bena! Måste få mina vindkallingar snart annars lär de inte bli några barn för min del!
Hur är det med vindskyddet över bröstet? Finns det något vindskydd där eller räcker nummerlappen eller har du rent av underställ med vindskydd.
Gunde-boxer får du köpa snarast, fungerar bra de!
Apropå stavar så är du i varje fall inte ensam om att bryta dessa kingkingking-stavar.
Tydligen hade Öijer, som finns på detta forum, gjort samma sak nu i dagarna.
Joo de blir de..bra rörlighet! Nej tror inte att det är nå vindskydd..är samma "tyg" i hela dressen! Har bara ett vanligt underställ inge vindskydds hi tech... Men som sagt är väl till för att tävla i annars kan de nog bli kallt..märkte inte av varken kyla eller vind under loppet förutom ett visst ställe!
Va ute och träna nyss och hade bara underdelen av dräkten på mig, grymt skönt att åka! elastiskt som tusan...
Skönt att veta att man inte är ensam om stavarna!
<-- Mål i Vasaloppet 2011: Under 6h + att Vasa å Lars-Erik ska se min rygg försvinna längre och längre bort redan i första backen! -->
#108 2010-02-08 21:01:42
Skarklister har du någon mail ? tror jag skicka ett i alla fall...vore bra att få tag på dig angående stavarna ![]()
Har sett mailet nu !
Senast redigerat av globe86 (2010-02-08 21:21:51)
<-- Mål i Vasaloppet 2011: Under 6h + att Vasa å Lars-Erik ska se min rygg försvinna längre och längre bort redan i första backen! -->
#109 2010-02-08 23:56:53
- denisanic
- Medlem
- Registrerad: 2006-11-01
globe86 skrev:
Vasa skrev:
globe86 skrev:
Gunde-boxer får du köpa snarast, fungerar bra de!
Tydligen hade Öijer, som finns på detta forum, gjort samma sak nu i dagarna.Joo de blir de..bra rörlighet! Nej tror inte att det är nå vindskydd..är samma "tyg" i hela dressen! Har bara ett vanligt underställ inge vindskydds hi tech... Men som sagt är väl till för att tävla i annars kan de nog bli kallt..märkte inte av varken kyla eller vind under loppet förutom ett visst ställe!
Va ute och träna nyss och hade bara underdelen av dräkten på mig, grymt skönt att åka! elastiskt som tusan...
Skönt att veta att man inte är ensam om stavarna!
Spenderade vintersemestern i Idre för Nyårsveckan på längdskidor och klockade mil. Hade inte investerat i vindkalsonger, måste säga att jag var orolig där ett par ggr. Så globe, investera klokt.
#110 2010-02-09 12:53:35
- Bergsmannen76
- Medlem
- Från: Borlänge
- Registrerad: 2010-02-04
Missade 4:e led med 4 min:(
#111 2010-02-09 14:21:45
- Slasko
- Medlem
- Registrerad: 2008-07-01
Huvva vilka tuffa seedningstider det blev. Är det pga att eliten åkte så fort?
#112 2010-02-09 16:53:26
- denisanic
- Medlem
Det var ju shit, 2.25 som gällde då förstår jag.
Själv får man infinna sig på den 6:e, passar nog ypperligt en stakhäst med taskig utförteknik.
Ska se vad jag kan åstadkomma under Engelbrektsloppet, kanske jag jag puffa ner mig i 5:an. Måste få in tuffheten vid start alltså, förlorar för mycket tid där.
/D
#113 2010-02-09 18:09:56
- Knagg Anders
- Medlem
- Från: Falun
- Registrerad: 2009-02-22
Jag är supernöjd med 4:e led! Såg precis seedningstiderna och jublade. Jag var rädd att tiden inte skulle räcka till 5:e led med tanke på den låga segrartiden.
Tog ut mig rätt bra på tävlingen och det kostade mig en dunderförkylning. Hoppas på att kunna repa mig till VL, det är ju några veckor kvar...
#114 2010-02-10 12:00:25
- denisanic
- Medlem
Bara att kurera sig.
/Denis
#115 2010-02-11 16:48:09
Tack Skarklister för de underbara stavarna
Fick man en fin liten utflykt till falun också !!!