Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Slottssprinten // Forum-träff stockholm!?!?


skid_åkare

Recommended Posts

Nå, kom med vallatips nu!

- ngn som är ute o rekar?

 

Just nu ser det ut att vräka ner i Sthlms city. Blir väl rode viola multi elikn. (?) - eller hur mkt fräser/blandar de med ditkörd snö o vad är det för snö de kört dit.

- fast de e klart, snart kan de köra långlopp genom hela stan...

Link to comment
Share on other sites

Nå, kom med vallatips nu!

- ngn som är ute o rekar?

 

Just nu ser det ut att vräka ner i Sthlms city. Blir väl rode viola multi elikn. (?) - eller hur mkt fräser/blandar de med ditkörd snö o vad är det för snö de kört dit.

- fast de e klart, snart kan de köra långlopp genom hela stan...

De har kört dit sprutad snö från hammarbybacken sa de på TV. Du hinner nog 40 varv ikväll dvs c:a 4 mil. Go for it.

Link to comment
Share on other sites

Just nu minus 3 i city, rejäl vind, har under senaste timmen kommit någon enstaka flinga, men precis nu helt uppehåll, halvmolning med tendens till att solen nästan orkar bryta igenom.

 

Vet inget om hur spår/snö ser ut.

 

Har ett möte som redan är inbokat och tyvärr gör att jag nog inte hinner hem och hämta skidor till den ändrade tiden.

Link to comment
Share on other sites

Nå, kom med vallatips nu!

- ngn som är ute o rekar?

 

Just nu ser det ut att vräka ner i Sthlms city. Blir väl rode viola multi elikn. (?) - eller hur mkt fräser/blandar de med ditkörd snö o vad är det för snö de kört dit.

- fast de e klart, snart kan de köra långlopp genom hela stan...

Om jag förstod rätt la man grunden till spåren i söndags, då borde man kanske ha fångat upp senaste dygnets snö som ett toppskickt. Men just nu och senaste timmarna har det inte kommit någon snö alls och den snö som ligger på marken är inte direkt jätte mycket att tala om, någon cm och väldigt luftigt. Min gissning är att man drar/dragit upp spåren och fått 99,9% av den ditkörda snön även som ytskickt.

 

Men sedan vet man ju inte om man valt att försöka få dit kall ej omfrust snö. På bilden såg det inte direkt ut som gammal omfrusen snö.

 

Det har ju varit kallt hela tiden så även spår i ditkörd snö kan ge förutsättningar där burk passar.

 

Speciellt om du är först ut. Men du har väl redan lagt ut skidorna :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag så det också. Hade varit en poäng om man fått åka hela sträckningen och kunna jämföra tiden.

 

Btw nu drar det över en snöby, hyfsat tät med stora "flingor" men väldigt luftig. Temp sjunker, nu minus 4,5.

 

Det blåser rejält, så jag tror inte mycket blir kvar i spåren runt det där öppna draghålet vid slottet.

Link to comment
Share on other sites

Bansträckning: Från Mynttorget längs Slottskajen, Skeppsbron till vändning vid Logårdstrappan och tillbaka till Mynttorget.

Slottsbacken och Lejonbacken avstängd för preparering inför onsdagens världscupfinal.

 

 

- vafaan. staka på de platta partierna... - värdo! trist! - man vill ju åka lejonbacken o måldiagonalen. - vilken antiklimax. tror jag skiter i detta... - synd hade verkligen sett fram mot detta.

Link to comment
Share on other sites

Såg också att dom ställt en läktare vid målgången, som det kostar 250:- att kliva ombord på.

 

Snacka om att dom lyckats blåsa bort allt engagemang och intresse.

 

Hörde just på radion att p4-radio stockholm´s reporter ska testköra banan under deras sändning som börjar 15:00

 

Fö. fortfarande kraftig vind, dock mojnat något, fortsatt snöfall, förhållandevis tätt och stora flingor, men väldigt lätta och luftiga + att det snöar klart mer på tvären än rakt ner.

 

det mesta blåser nog ur spåren, men i och med att det fortsätter är det nog inte uteslutet med en del nysnö i spåren, är dom dessutom gjorda igår, i omfrusen gammal snö, som fryst till under natten är det nog riktigt knepiga valla-förhållanden.

 

dessutom säkert inte så kul att varken åka eller titta när viden ligger på och har fritt in över vattnet.

 

jag avvaktar nog lite med att bestämma mig ang morgondagen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...