Du är inte inloggad.

#16 2012-03-17 22:09:55

racewax.se
Medlem
Registrerad: 2011-02-19

Re: Veteran SM Skellefteå

Härligt Everest. Såg du var anmäld till SM FEMMILEN också. Var inne på att åka men nu varit sjuk sedan vasan

#17 2012-03-18 15:14:34

stebe
Medlem
Registrerad: 2009-07-21
Webbsida

Grattis till Veteransportaren som tog guldmedalj även i dag! Tre medaljer av den ädlaste valören på tre dagar, starkt gjort!

#18 2012-03-18 20:48:53

veteransportare
Medlem
Registrerad: 2010-05-26

stebe skrev:

Grattis till Veteransportaren som tog guldmedalj även i dag! Tre medaljer av den ädlaste valören på tre dagar, starkt gjort!

Tack så mycket !!
Vallade bort mig lite i masstarten,hade inget fäste,så det var lite tufft att staka i stigningarna,speciellt efter två lopp på raken tidigare dagar..fattades några bra namn (bl.a. Du Stebe),men det känns bra ändå..Jag är självklart väldigt nöjd med min insats..!!

#19 2012-03-19 00:19:36

Volevodin
Erfaren medlem
Registrerad: 2008-09-17

Var inne och tittade på resultatlistorna för de tre dagarna. Det slog mig att det var ovanligt långa sluttider överlag, vad berodde det på ?

#20 2012-03-19 07:35:39

stebe
Medlem
Webbsida

veteransportare skrev:

stebe skrev:

Tack så mycket !!
Vallade bort mig lite i masstarten,hade inget fäste,så det var lite tufft att staka i stigningarna,speciellt efter två lopp på raken tidigare dagar..fattades några bra namn (bl.a. Du Stebe),men det känns bra ändå..Jag är självklart väldigt nöjd med min insats..!!

Jag hade säkert inte gjort några placeringar där, vet allt för väl vad ni går för som kämpar om medaljerna. Nästa år kommer jag att åka i alla fall, om kroppen vill förstås.

#21 2012-03-19 09:19:18

veteransportare
Medlem

Volevodin skrev:

Var inne och tittade på resultatlistorna för de tre dagarna. Det slog mig att det var ovanligt långa sluttider överlag, vad berodde det på ?

5 km slingan vi varvade på de första dagarna var kring 1 km för lång,enl.de med gps klocka. Själv kollade jag inte,fast jag har sådan klocka,använder den aldrig på tävling eller på tävlingsbana,vill ha kvar den "inre" känslan och köra efter den..Sedan var det VARMT och det sög rejält de 2 första loppen,trots anpassad rillning,så var det i alla fall för mig.

#22 2012-04-10 22:59:50

Volevodin
Erfaren medlem

Nästa års veteran-SM går i Ånnaboda utanför Örebro. En nyhet är att man planerar samarrangera tredje dagens långa sträckor med Wadköpingsloppet, vet dock inte om de yngre herrveteranerna åker 3 eller 4 mil. Jag tror det är en bra idé, ty då blir det nog lite fler startande veteraner på söndagen pga lite "spill" från Wadköpingsloppet.

#23 2012-04-11 07:43:31

stebe
Medlem
Webbsida

Volevodin skrev:

Nästa års veteran-SM går i Ånnaboda utanför Örebro. En nyhet är att man planerar samarrangera tredje dagens långa sträckor med Wadköpingsloppet, vet dock inte om de yngre herrveteranerna åker 3 eller 4 mil. Jag tror det är en bra idé, ty då blir det nog lite fler startande veteraner på söndagen pga lite "spill" från Wadköpingsloppet.

Låter bra! Men var får du info. ifrån? Har varit medlem i Sveriges Skidveteraner sedan förra året. Inte ett enda tecken på liv därifrån. Inte mycket aktuell information på webbsidan heller. Börjar nästan misstänka att jag inte blivit registrerad.

#24 2012-04-11 23:52:11

Volevodin
Erfaren medlem

Jag pratade med ordföranden i ett annat ärende och så kom vi in på veteran-SM och då berättade han det.
Annars har det blivit sämre med infon sedan Veteranskidan lades ner, där stod en hel del matnyttigt. Annars går det ut lite info via nätet till kontaktmannen för distriktet, tidigare kom ett infoblad, men det har ersatts av nätinfo.(jag är kontaktman för Småland)
Anledningen till att Veteranskidan lades ner var dels ekonomisk, tungt att skaffa annonsörer och få den att gå ihop, dels att få någan att åta sig jobbet att göra tidningen. Lite synd, ty det var en väldigt trevlig tidning.

#25 2012-04-12 08:07:10

stebe
Medlem
Webbsida

Volevodin skrev:

Jag pratade med ordföranden i ett annat ärende och så kom vi in på veteran-SM och då berättade han det.
Annars har det blivit sämre med infon sedan Veteranskidan lades ner, där stod en hel del matnyttigt. Annars går det ut lite info via nätet till kontaktmannen för distriktet, tidigare kom ett infoblad, men det har ersatts av nätinfo.(jag är kontaktman för Småland)
Anledningen till att Veteranskidan lades ner var dels ekonomisk, tungt att skaffa annonsörer och få den att gå ihop, dels att få någan att åta sig jobbet att göra tidningen. Lite synd, ty det var en väldigt trevlig tidning.

OK! Jag har också hört via en klubbkamrat att Ånnaboda är orten för SM 2013. Han sade att det förekommit ett utskick med den infon. Det var därför jag misstänkte att jag hamnat utanför registret på något sätt. Har inte heller fått någon bekräftelse på att jag verkligen är medlem. Gick med i slutet av september förra året. Synd på tidningen! Men eftersom det finns en webbsida och maillista skulle det vara enkelt att få ut info. till medlemmar, kan till och med ersätta en tidning i pappersformat. Det kan vara svårt i dag att få folk att jobba ideellt. Men en mailista med aktuell info är ganska enkelt, kan jag åta mig att göra ifall ingen kan eller vill.
Som det är nu känns det lite som hemliga klubben wink

#26 2012-04-12 20:27:02

Everest
Erfaren medlem
Registrerad: 2005-11-09

stebe skrev:

Volevodin skrev:

OK! Jag har också hört via en klubbkamrat att Ånnaboda är orten för SM 2013. Han sade att det förekommit ett utskick med den infon. Det var därför jag misstänkte att jag hamnat utanför registret på något sätt. Har inte heller fått någon bekräftelse på att jag verkligen är medlem. Gick med i slutet av september förra året. Synd på tidningen! Men eftersom det finns en webbsida och maillista skulle det vara enkelt att få ut info. till medlemmar, kan till och med ersätta en tidning i pappersformat. Det kan vara svårt i dag att få folk att jobba ideellt. Men en mailista med aktuell info är ganska enkelt, kan jag åta mig att göra ifall ingen kan eller vill.
Som det är nu känns det lite som hemliga klubben wink

Det får inte bli för många startande då blir det svårare att ta medalj:) Men gillar upplägget med ett långlopp, så körde jag själv i år. Vilka datum gäller?

Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

#27 2012-04-12 23:50:55

Volevodin
Erfaren medlem

Vet inte datumet än, kommer väl info i höst någongång.

På skidveteranerna hemsida finns längst ner en rubrik Mailinglista, där man tydligen kan fylla i namn och e-post. Om den rutan är avsedd för de medlemmar, som vill ha information, eller bara för kontaktmännen framgår inte. Ett förtydligande borde finnas, så man visste vad avsikten är med rutorna.

Jag kan undersöka saken och lämna info, när jag vet.

Senast redigerat av Volevodin (2012-04-12 23:52:14)

#28 2012-04-13 10:24:31

stebe
Medlem
Webbsida

Volevodin skrev:

Vet inte datumet än, kommer väl info i höst någongång.

På skidveteranerna hemsida finns längst ner en rubrik Mailinglista, där man tydligen kan fylla i namn och e-post. Om den rutan är avsedd för de medlemmar, som vill ha information, eller bara för kontaktmännen framgår inte. Ett förtydligande borde finnas, så man visste vad avsikten är med rutorna.

Jag kan undersöka saken och lämna info, när jag vet.

Mailinglistan fungerar inte. Har mailat webmastern som skall kolla den.

#29 2012-04-13 10:51:47

veteransportare
Medlem

Föreslaget datum är 31/1-3/2. Det beror lite på hur det definitiva upplägget blir (alltså om Vadköpingsloppet blir av,beroende på snöförhållanden).
Alltså inte spikat upplägg ännu,arrangören vill köra SM-programmet från torsd.-lördag+Vadköpingsloppet på söndagen.Utan Vadköpingslopp vill man köra som vanligt fredag-söndag med orinarie SM programmet.
(finns också en tanke om att ersätta den långa masstartsdistansen med Vadköpingsloppet.Då blir det klassiskt fredag,fristil lördag,långlopp söndag)
Det handlar i Veteran SM sammanhang om att få arrangörer till tävlingarna+vad SSF tycker.Finns ju statuter att följa,godkännande från SSF krävs också o.s.v. och inte minst åsikter från oss veteraner..

Sidfot

Sitemap PunBB
© Copyright Skidforum.se