Du är inte inloggad.

#46 2010-01-09 19:14:07

Thorrez
Medlem
Registrerad: 2008-02-11

Re: OS laget

kustlöparen skrev:

...

brinkliknelsen är dålig han hade kört stafetter tidigare, vunnit wc-lopp i masstart samt tog 2 individuella medaljer i samma mästerskap på 30 och 50km så han var i grym form. tycker fortfarande den genomklappning är ett mysterium...

Knappast något mysterium, Brink hade gått ut i ledning på sm-stafetten bara några veckor tidigare och klappat igenom även där (hamnade till slut 22s efter Tobbe Freriksson i mål).

Jag tycker att hela skulden för genomklappning bör läggas på utatagande förbundskapten. Om en kille klappar igenom en gång kommer han att göra det igen, idiotisk risk att ta när man har det på pappret bästa laget i alla fall...

#47 2010-01-09 22:29:57

jengan
Medlem
Registrerad: 2009-10-16

Knäckfrågan för Ingesson är att ta ut ett lag som är i form. Kan de vara så stabila som Hellner o Rickardsson visat under touren så är det kanske inga problem. Men om de blandar och ger såsom finnarna just nu gör vid tiden för OS så måste det vara ett h-lvt att plocka ut rätt gubbar.

Två dagar innan stafetten går herrarnas team-sprint. Bästa laget nu torde vara Hellner-Jönsson. Med Hellner i form är det mycket som talar för att han får köra allt utom individuella sprinten före stafetten.

#48 2010-01-10 03:48:35

Matte
Medlem
Registrerad: 2005-10-20

Mattias F är en elitåkare även om han inte gör toppresultat i VC längre.
Dock har han 2 st 20:e placeringar i vinter. En i Davos och en i Rogla.

I den form åkarna har nu blir mitt stafettlag så här.

Rickardsson
Olsson
Hellner
Jönsson

Men kommer Södergren och visar bra form i någon VC innan OS eller på SM i Piteå så vill jag att han självklart ska in i laget. Då vill jag ha:
Rickardsson
Olsson
Södergren
Hellner

Senast redigerat av Matte (2010-01-10 03:49:22)

Försöker leva i harmoni med de olika årstiderna.

#49 2010-02-05 14:44:15

Termen
Ny Medlem
Registrerad: 2010-02-05

Matte skrev:

Mattias F är en elitåkare även om han inte gör toppresultat i VC längre.
Dock har han 2 st 20:e placeringar i vinter. En i Davos och en i Rogla.

I den form åkarna har nu blir mitt stafettlag så här.

Rickardsson
Olsson
Hellner
Jönsson

Men kommer Södergren och visar bra form i någon VC innan OS eller på SM i Piteå så vill jag att han självklart ska in i laget. Då vill jag ha:
Rickardsson
Olsson
Södergren
Hellner

Håller med dig om herrstafettlaget men sen så vill jag ha Modin/Jönsson på sprintstafetten. Sen så har det ju inte diskuterats något om damernas stafettlag än. Sprintstafetten tycker jag Kalla/Falk ska köra och sen vill jag att den vanliga staffeten körs enligt följande.

Olsson
Haag
Kalla
Falk

Senast redigerat av Termen (2010-02-05 14:49:18)

#50 2010-02-05 15:33:39

m_rx
Medlem
Registrerad: 2009-10-04

Tror du verkligen att Falk hänger med Björgen runt på 5km fristil!?

#51 2010-02-05 15:51:26

Termen
Ny Medlem
Registrerad: 2010-02-05

m_rx skrev:

Tror du verkligen att Falk hänger med Björgen runt på 5km fristil!?

Tanken med att ha Kalla på tredje är ju att kunna skapa ett försprång till Falk på fjärde. Och om Björen eller nån annan kommer ifatt så kan Falk krossa den/dom med sin vassa spurt.

#52 2010-02-08 09:47:57

Thorrez
Medlem
Registrerad: 2008-02-11

Södergren verkar ju tyvärr inte hitta formen:

Jönsson
Rickardsson
Olsson
Hellner

Eller vad tror ni?

#53 2010-02-08 12:52:30

Ekis
Medlem
Från: Tumba
Registrerad: 2005-10-20

Thorrez skrev:

Jönsson
Rickardsson
Olsson
Hellner

Eller vad tror ni?

Jag kan omöjligt förstå det resonemanget med Jönsson på första. Det finns en åkare i världen (kanske 2 med Hattestad?) som möööööjligen skulle kunna spurta ner Norrthug. Det är Emil Jönsson. Det är en sträcka som ofta brukar gå ganska långsamt och det är sistasträckan, varför inte sätta Jönsson där utan stoppa in honom på en förstasträcka?  Dessutom med Olsson, Rickardsson, Hellner så finns ju möjligheter att skapa en ordentlig lucka om de åker riktigt bra. Dock nästan omöjligt eller iaf väldigt svårt för Hellner att köra ifrån Norrthug på en sistasträcka om de är ihop från start.

#54 2010-02-08 13:53:08

ironman
Medlem
Registrerad: 2005-11-17

Ekis skrev:

Thorrez skrev:

Jönsson
Rickardsson
Olsson
Hellner

Eller vad tror ni?

Jag kan omöjligt förstå det resonemanget med Jönsson på första. Det finns en åkare i världen (kanske 2 med Hattestad?) som möööööjligen skulle kunna spurta ner Norrthug. Det är Emil Jönsson. Det är en sträcka som ofta brukar gå ganska långsamt och det är sistasträckan, varför inte sätta Jönsson där utan stoppa in honom på en förstasträcka?  Dessutom med Olsson, Rickardsson, Hellner så finns ju möjligheter att skapa en ordentlig lucka om de åker riktigt bra. Dock nästan omöjligt eller iaf väldigt svårt för Hellner att köra ifrån Norrthug på en sistasträcka om de är ihop från start.

måste

Håller med... Isf rickardsson, olsson, hellner, jönsson. Men då måste jönsson ha minst 30 sek på northug....

Train hard win easy!

#55 2010-02-08 15:04:10

FredrikS
Medlem
Registrerad: 2009-11-17

Hur bra är Jönsson på att åka 10 km? Har han varit med på landslags staffet tidligare?

Sidfot

Sitemap PunBB
© Copyright Skidforum.se