Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Jenex V2 aero klassisk, skate eller kombi?


Eleganten

Recommended Posts

Tack för tipset!

Ska nog skaffa både reservslangar och ett extra fram och bakhjul, bara jag överlever dom första turerna på dom [emoji6][emoji23]

Är det lätt att lägga av och på däcken, eller är det värt att även skaffa däckvertyget som skistart säljer?

 

Mvh Urban.

 

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Jag blev aldrig vän med dom. Gjorde några fina vurpor när bakhjulen krokade ihop. Antalet UFO observationer i närområdet ökade dessutom explosionsartat. Blev kallad för Robocop av en 7 åring innan jag la dom på hyllan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Då har man provat Jenex V2 Aero 150RC, blev bara 4km första svängen, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad.

Kändes mer likt vanliga skidor än jag trodde det skulle göra, och dom var så pass stadig att det inte kändes helt som Bambi på hal is.

Det här blir ett bra komplement att hålla igång träningen med under barmarkssäsongen.

 

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Då har man provat Jenex V2 Aero 150RC, blev bara 4km första svängen, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad.Är

Kändes mer likt vanliga skidor än jag trodde det skulle göra, och dom var så pass stadig att det inte kändes helt som Bambi på hal is.

Det här blir ett bra komplement att hålla igång träningen med under barmarkssäsongen.

 

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Är alla trehjulingar med luftfyllda däck ?

Link to comment
Share on other sites

Så där såg väl rullskidorna ut på 70-talet...

Ja, som mina gamla Jofa. Nackdelen är att de är baktunga och fördelen väldigt stabila och går rakt sålänge inte ett av bakhjulen blir mer slitet. Förutsättningen är dock att de säljs i Sverige, så att det går att få tag i reservdelar och stänkskärmar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...