Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad säger den samlade expertisen?


Tretjak

Recommended Posts

Hej

 

Är på G att införskaffa skidutrustning till dottern.

Hon är så gott som färdigvuxen och kommer ej att bli allt för reslig med sina korta föräldrar.

 

Så till huvudfrågan.

Längd ca 160

Vikt ca 47-50 kg.

 

Fungerar det bra med renodlade junior skidor till någon med dessa måtten eller är det bättre att satsa på vuxenutrustning för lätt åkare?

 

Enligt Fischer tabeller så verkar det vara ett överlapp mellan junior och vuxenskidorna i viktspannet som angetts ovan men önskar oberoendes synpunkter.

 

Mvh Tretjak

Link to comment
Share on other sites

Frugan som är 161 och väger 52 kg åkte några år på juniorprylar. Hon är en duktig skidåkare och åker 3-4 gånger i veckan under säsong. Hon åker numera på seniorskidor, men ärligt talat tror jag inte att hon känner så stor skillnad. När det gäller pjäxor är skillnaden större så här ska du inte snåla.
Link to comment
Share on other sites

Angående pjäxor hade jag starka funderingar på Alpinas kombipjäxa ERJ tror jag den heter då hon har smala fötter men det kanske är bättre att få på en dampjäxa då?

Alpinas dampjäxa SCL är mycket fin o bra. Vit var den i år elle åtm ifjol. Smalare läst på den! Fast jag vet ju inte om den är smalare än juniorpjäxorna förstås, det har jag hopen aning om. Kanon. Skejtar hon mkt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...