Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Rulltester

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 262 inlägg
Vi behöver en ny kategori här på forumet. Kategorin Glidtester finns. Men Rulltester?!?!?! Rulltester vid olika vikter, olika backlutningar, olika typer av asfalt (mer eller mindre kornig ;)) olika vindförhållanden, olika hårdhet på gummit på hjulen, olika märken, olika längd på skidorna, olika lager, olika fett resp PTFE-olja, osv! Blöt asfalt, torr, frost! Olika fabrikat o entreprenörer på asfaltbeläggningen, svart ny asfalt, gammal grå. Listan kan göras oändlig. Bara att hugga in forumiter! ;!

Redigerat av snövinter, 03 juni 2014 - 11:19 .

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 612 inlägg

Vi behöver en ny kategori här på forumet. Kategorin Glidtester finns. Men Rulltester?!?!?! Rulltester vid olika vikter, olika backlutningar, olika typer av asfalt (mer eller mindre kornig ;)) olika vindförhållanden, olika hårdhet på gummit på hjulen, olika märken, olika längd på skidorna, olika lager, olika fett resp PTFE-olja, osv! Blöt asfalt, torr, frost! Olika fabrikat o entreprenörer på asfaltbeläggningen, svart ny asfalt, gammal grå. Listan kan göras oändlig. Bara att hugga in forumiter! ;!

Everest gjorde ju ett intressant test ifjol:
http://www.skidforum...=127786#p127786

snövinter

snövinter

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 262 inlägg
Oki! Lysande test Everest! Avdelningen påbörjad med andra ord!

löbon

löbon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 212 inlägg
Och inte minst olika temperatur! Både på gummi och lager. Det första skulle väl i alla fall teoretiskt gå att mäta, men hur temperaturen stiger i lager blir lite svårare :-)

Jag gjorde nämligen ett (och hittills enda) rulltest tidigare i våras. Då hade jag ett par som jag visste rullade bättre än ett annat, men tanken var att få se skillnaden i ett kontrollerat test. Tyvärr gick jag bet på det, för helt ouppvärmda visade det sig att det snabbare paret var trögare.

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 699 inlägg
Löbon: Innebär det en framtid med däckvärmare alá formel 1 innan start? ;-)

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 252 inlägg

Löbon: Innebär det en framtid med däckvärmare alá formel 1 innan start? ;-)

Så har vi ju kört på 12-timmars att de par som gått bäst fått växla mellan åkarna och hållt sig varma. Everest var ju även inne på en ugn men det blev inget av det. :)

Redigerat av Vasa, 03 juni 2014 - 14:21 .

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar