Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Göteborgs Nya Arena


gasn

Recommended Posts

Går det att skejta i saxbacken ?

Javisst men i nuläget handlar det bara om att kravla sig upp. Den är för brant för att 99% ska ha nån glädje av den. Sist jag var där var den t.o.m avstängd. Måste vara en missräkning detta. Kör man upp för backen kommer man ju upp en våning och får se fotbollsplanen. Det går de flesta miste om nu. Jag ska se till att påpeka detta för dom. Men personalen i disken kanske inte är bäst att tala med. Maila istället så tar dom förhoppningsvis hänsyn till åkarnas åsikter om backen och om prissättningen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ursäkta, då, det är klart att det är trevligt med byte av synfält någon gång under varvet. Det var den enda anmärkningen jag hade på Torsby att det blev tråkigt att hela tiden titta in i gråa betongväggar. (men det kanske är åtgärdat nu), så i det fallet är det väl ett +  för Gtrb när hela varvet är öppet. :)

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta, då, det är klart att det är trevligt med byte av synfält någon gång under varvet. Det var den enda anmärkningen jag hade på Torsby att det blev tråkigt att hela tiden titta in i gråa betongväggar. (men det kanske är åtgärdat nu), så i det fallet är det väl ett +  för Gtrb när hela varvet är öppet. :)

 

Betongen i Torsby har inte ändrat färg...Den är lika fin som innan :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Öppet hus och gratis åkning idag.

 

Kört en timme inne nu och man blir lite yr och smått uttråkad, trots att skidåkning är förbannat roligt. Den innan hypade backen är fortfarande oduglig. Idag var den ren is. Ingen kunde åka riktigt upp.

Jag undrar hur många årskort dom sålt än så länge. Jag avvaktar nog lite till och ser om dom börjar med klippkort. Snurra runt där inne hela året känns inte tillräckligt kul för ett årskort på 5000kr. Men det är ju bättre än inget alls och vi får väl hoppas att marknaden löser priserna med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Var där för 2 veckor sedan och gillart.

Bra att få komma på snö men valla kan man lämna hemma. körde 2 x 1 timmes pass utan fäste och det var inga problem.

Stort plus är att man kan träna på kurvtagning och framförallt att man kan träna fart ur kurva.

Bra miljö med öppen planlösning.

Värt att åka dit om man har 1 - 2 timmar bil färd annars har man närmare till Torsby är rekommendationerna dit.

vill man åka med fäste så är det Torsby som gäller.

Link to comment
Share on other sites

detta går ju att lösa med mer snö.

Förlänga motlut samt att de kan konstruera motlut med snö på de längre platta partierna.

Det finns ju 2 lite längre platta delar som skulle kunna luta lätt uppför.

Du vill nog inte bygga upp det med snö för då är kylslingorna för djupt nere vilket  resulterar i att det lätt blir lösa spår. Så skulle ha varit bra att göra lutningar i golvet redan i byggnadsskedet....

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att skate är att rekommendera i hallen. Provade hallen i helgen och var lite besviken på att det var så mycket kurvor, hade hoppats på lite bättre åkmöjligheter, det blir lite stökigt med alla dessa kurvor.

 

Var där på utbildningshelg med förbundet och då var Ola Serneke där och presenterade sig och höll en kort presentation om sig, sitt företag och arenan. Säga vad man vill men en visionär är han den mannen, inget verkar omöjligt:-)

För övrigt berättade han att de beställt utrustning för att preparera den branta backen (verkade väl som att de kommer ha kvar backen som den är men att de ska preparera den så att den inte är så isig.)

Link to comment
Share on other sites

Kul att se landslaget i skidome idag. Dom är i gbg på träningsläger denna veckan. Hallen var fylld med fotografer och journalister. Jag kände igen Hellner, Halvarsson, ingemarsdotter, wiken och rydqvist.sen var det några fler för mig okända åkare. Kan säga att alla körde skejt och tog det riktigt lugnt. Körde tom om Hellner ett par gånger, rena bromsklossen ;)
Link to comment
Share on other sites

Kul att se landslaget i skidome idag. Dom är i gbg på träningsläger denna veckan. Hallen var fylld med fotografer och journalister. Jag kände igen Hellner, Halvarsson, ingemarsdotter, wiken och rydqvist.sen var det några fler för mig okända åkare. Kan säga att alla körde skejt och tog det riktigt lugnt. Körde tom om Hellner ett par gånger, rena bromsklossen ;)

 

Var det trångt? Jag funderar på att göra mitt första besök nu på torsdag, men om det är mycket stök kanske jag väntar.

 

Dessutom är det fantastiskt rullskidväder för tillfället, hallen kan man ju besöka när det regnar.

Link to comment
Share on other sites

Besöker Göteborg i helgen och tänkte testa Skidome. Blir nog skate+ stakning eftersom det verkar var mycket lite stigning. Hur är det med snön,  är den ren från grus och annat som repar skidorna?

 

Skall bli intressant att jämföra med H:fors hallen som har stora problem med att hålla kvalitet på snön...

Link to comment
Share on other sites

Nej det var inte trångt. Dock har jag aldrig kört kvällstid. Jag gissar peaken med folk är runt kl 19-20. Hallen är ju inte så stor så jag misstänker det lätt kan bli för mkt folk. Idag körde ca 15 åkare samtidigt ink landslaget och det funkade fint men dubbla på det antalet och jag gissar det kan blrja bli jobbigt trångt. Men normalt sett när jag kört runt kl 16-17 på vardagar har det hittills bara vart en 5-6 åkare inne. Gissar det kommer öka nu under hösten.

 

Än så länge är det fin snö. Inte sett nån grus lr smuts. Vet inte hur ofta dom planerar byta dock. Ska tilläggas att jag bara kör skejt och jag tycker det ser ut som stavfästet är mjukt. Det tar nog en del stryk!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu har jag testat. Bara att gratulera alla Göteborgare till en fin anläggning. Åkte skejt och snurrade runt i 50 minuter. Om man gör den ofrånkomliga jämförelsen med Torsby så skulle jag välja Torsby 9 gånger av 10. Tycker att skidåkningen blir bättre där med mer backar och längre stakpartier. Skidome är bra om man vill träna kurvtagning. Snön var likvärdig med Torsby vid denna årstiden.

Stor eloge till de som vågat satsa på detta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...