Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Göteborgs Nya Arena


gasn

Recommended Posts

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hade det på känn men för oss med årskort så är helt klart surt att betala för parkering när man är där flera ggr i veckan. Det ligger ju inte direkt i centrala stan så jag tycker att gratis parkering vore smakfullt. Åtminstone för årskortsinnehavare på gymmet o skidome. Ska framföra detta till dom även om jag tror det är gbgstad som äger marken.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Just nu är det hög belastning och spåren och skatebädden håller inte ihop. Dom spårar 3ggr i veckan men redan samma dag som det är pistat är det väldigt grynigt och mjukt. Jag har åkt i torsby och där är det väl samma fenomen på hösten när beläggningen är stor.

 

Slutsumman är att just nu tycker inte jag att ett besök är värt pengarna.

Link to comment
Share on other sites

Hade ju tänkt kliva in i torsdags kväll och påbörja mitt 10-kort, men som tur var noterade jag de tillfälliga öppettiderna som sägs ska vara max två veckor. Flera som är frustrerade över snö- och spårkvalitet så jag drar hellre rundor på rullskidorna även att det är blött och blåsigt ute. Tipset är att köra på morgnarna, men det får ju bli på nån ev helgmorgon eftersom de den närmsta tiden öppnar tidigast 07.00.
Link to comment
Share on other sites

Var det någon mer än jag som åkte i söndags och upplevde att det stundtals var så strävt att man nästan ramlade framlänges? Eller är det jag som misslyckats kapitalt med glidvallan? ;)

Jag gissar att du åkte på det partiet med nyproducerad snö. Det är som lim. Idag var det bra surf på övriga ytor. Tyvärr blir skatebädden smalare och smalare. Fick skejta över spåren idag och det blir ingen glad över.

Link to comment
Share on other sites

Påbörjade mitt 10-kort igår och körde 2,5h skate. Det fylldes på rätt bra med folk så temperaturen steg från -2,5 till -2 under tiden jag var där. Det blir väldigt mosigt och trögare och trögare med mosigheten. De två backarna blir helt upptrampade, speciellt den brantaste som man får går uppför à la tramporgel. Kan lika gärna hoppa över den tills de har byggt om den. De är bra stakträning i det tröga föret och sen är det ju fantastiskt att kunna krypa in i en torr, kall hall när det vanliga göteborgsvädret piskar utomhus.
Link to comment
Share on other sites

Kopplar man bort huvudet och är medveten om förhållandena där så är hallen ett väldigt bra alternativ tycker jag.

Exakt som du skriver Lars så är stackning att föredra där inne, och den brante backen är bara att strunta i.

Kört 2 pass där och intrycket var då att det var väldigt strävt men samtidigt så fick man jobba betydligt mer för att hålla uppe farten vilket inte gjorde mig något.

Link to comment
Share on other sites

Var där imorse och det tyckas bli sämre för varje gång, nu var det inte ompistat efter helgen så spårkvaliten var väl i klass med Vasaloppet på söndag kväll. Men karaktären på snön är nåt med det trögaste jag vart med om, visst bra styrketräning men inte kul en meter. Vissa partier går snudd på fortare att diagonala än att staka, det måste bli mkt bättre om det ska överleva.

Känslan är att det blivit sämre efter att den nya snön las ut? 

Link to comment
Share on other sites

Håller med, med den osannolikt dåliga, tröga snön som det är nu, är det inte värt att åka, själva känner jag mig lite "lurad" på månadskortet och tänker inte förnya det förrän det här är löst.

 

Visst kan det vara "bra träning" med trögt före men när det nästan går fortare att diagonala utan stavar än att staka så blir det för trist!

Link to comment
Share on other sites

Finns det ingen köptrygghet i paketet - levereras en dålig produkt, så borde man få som ersättning i form av gratis åkning. För deras egen överlevnad borde snökonsistensen rättas till så snart som möjligt, annars är det risk att de får dåligt rykte. Vad gäller Torsby har jag aldrig hört några klagomål på snökvalitén, gör de inte snön på samma sätt ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...