Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Entusiaster på St Essingen ?


MC Hammer

Recommended Posts

Åkte upp en träningsrunda på Essinge IP (Stora Essingen, Stockholm) á ~350m. Perfekt för stakträning. Man får bra med ljus från närliggande fastigheter, så det går bra att åka kvällstid också.

Genom en del skottande kunde jag rädda spåret hyfsat undan det värsta töväderet. Men ifall man var några fler som hjälptes åt skulle man kunna hålla spåret i bättre skick. Så om du bor i närheten och har intresse av att åka och hjälpa till att underhålla detta spår så vore det trevligt!?

Nu på måndagskvällen har det kommit några cm nysnö.

Link to comment
Share on other sites

MC Hammer.

Jag var ute och provade ditt spår ikväll. Stod och stakade en och en halv timme. Bara snäppet roligare än Staffan Expander :)

Riktigt bra att kunna åka nära hemmet, bor själv på lilla essingen. Var åker du annars? Jag har provat Älvsjöskogen (ospårat), Grimstaskogen (ospårat) och Rålis. Rålis är lite för kort och flakt, de andra ligger lite långt bort eftersom jag cyklar. Finns det något annat i området?

Link to comment
Share on other sites

Tidigare bodde jag på Kungsholmen och då brukade jag åka vid Karlbergs Slott. Där fanns det en slinga på 2,5km som maskinspårades några gånger förra vintern. Stundals var detta i mycket bra skick men det är många som promenerar där vilket ger stort slitage.

(på Essinge IP är det också folk som går i spåret men förut när det var mycket lössnö så var det faktiskt mer positivt för det blev bättre packat då.. så det är inte bara av ondo)

 

I år har jag inte varit på Karlberg så jag vet inte om det gjort något spår. Nån som varit där nyligen ??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...