Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Spårmarodörer


Volevodin

Recommended Posts

Nybro SKI har drabbats av en omfattande skadegörelse på sitt konstsnöspår. Några marodörer har med bil kört i spårsystemet med uppebar avsikt att förstöra så mycket som möjligt, dessutom har automaten för spåravgifter vandaliserats.

 

Jag fattar inte hur någon med berått mod kan förstöra det som ideella personer med många timmars slit lyckats få fram - en skidanläggning av hög kvalite. Vad tänker såna "idioter" på, unnar de inta andra att syssla med en hälsofrämjande verksamhet, är det deras egna dåliga moral att ta sig an sin kropp och motionera eller vad är det frågan om. Jag bli uppriktigt ledsen när jag får höra sånt här :(  - risken är att dessa ideella ledare tröttnar när deras arbete förstörs.

Det var samma känsla som jag hade när vårt kolonilottsområde vandaliserades av ett ungdomsgäng förra året.

Link to comment
Share on other sites

Fy f-n :-( 

 

Jag har trots min extremt ringa skiderfarenhet varit i just nybro och svartbäcksmåla en gång, och det var otroligt fint och välordnat. Jag ska dit i helgen och tänker betala dubbel spåravgift för att dra mitt lilla strå till stacken. 

 

Det är bara att hoppas att någon av de ideella krafter som jobbar hårt för oss glada amatörer läser här och får lite boost av det. 

Link to comment
Share on other sites

Stor eloge till teamet i Nybro som gör ett kanonjobb. Gissar att upptagningsområdet är störst av alla skidområden i Sverige, då det är "hemmaplan" för oss skåningar. Som utlovat köpte jag dubbla dagskort för att hjälpa till i kampen mot marodörerna... Keep up the good work! 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...