Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

träna vid sjukdom


  • Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1
vasaloppsräven

vasaloppsräven

    Medlem

  • Members
  • Pip
  • 92 inlägg
Hur hårt brukar ni träna när ni känner er lite sjuka? Händer ju inte allt för sällan att man känner sig lite risig. Inser att man inte ska träna när har feber osv men hur tränar ni vid en lätt förkylning tex. Ibland kan ju en förkylning hålla i sig i 2 veckor vilket är ganska jobbigt då träningen blir lidande.

#2
Dunderklumpen

Dunderklumpen

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 596 inlägg
Jag tror du måste känna efter hur din egen kropp reagerar från gång till gång. Jag tycker att man ibland kan börja träna ganska tidigt efter lättare förkylningar, medans man håller på att bli bättre och att detta inte påverkar tillfrisknandet. Men ibland slår det bakut och man kan istället behöva ytterligare vila, så det säkert hade lönat sig att unnat sig extra vila, istället för att träna för tidigt. Ett tips är väl att ta det lite försiktigare med tidig träning om du tror att det är ett virus. Gjorde själv misstaget att efter en virussjukdom nu i höstas att påbörja träningen för tidigt (efter mindre än en vecka). Det kändes som 2½ vecka halvdålig träning istället för att det kanske bara behövts 1½ vecka helledigt. Vissa virus är inte så kul, tänk på Peter Larsson och hela hans förra säsong (förutom världskupvinsten i Düsseldorf). Sen tycker jag att jag lätt blir hängig och har halsinfektioner, så jag kollade faktiskt upp om jag hade TWAR, men jag har glömt bort att kolla resultatet. Dags att ringa husläkaren i morgon???

Redigerat av Dunderklumpen, 27 november 2005 - 16:39 .





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar