Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

OneWay kvalitet på rullholkar?


kebabsvarvare

Recommended Posts

Du har inte gjort samma misstag som jag gjorde första gången och vänt de åt fel håll? Tycker de ser lite märkligt slitna ut på "bakre delen".

 

Eller du kanske har åkt på grusväg? Det sliter mycket på plasten.

Själva spetsarna ska peka framåt? Om jag inte är helt bakom flötet. . .

Har inte åkt på en enda grusväg.

Antar att du har slipat dom någon gång under de 15 milen? Tycker inte att de ser så slitna ut. Mer oslipade.

Nope, jag har inte slipat dem under de 15 milen, men nu är de slipade och ser helt okej ut.

http://imgur.com/FNvUnmM

 

EDIT: hur slipar ni dem, med vad för verktyg? Nu tar farsan med dem till jobbet och slipar med någon sorts maskin, men det skulle vara praktiskt att kunna slipa dem hemma.

Link to comment
Share on other sites

Själva spetsarna ska peka framåt? Om jag inte är helt bakom flötet. . .

Har inte åkt på en enda grusväg.

Nope, jag har inte slipat dem under de 15 milen, men nu är de slipade och ser helt okej ut.

http://imgur.com/FNvUnmM

 

EDIT: hur slipar ni dem, med vad för verktyg? Nu tar farsan med dem till jobbet och slipar med någon sorts maskin, men det skulle vara praktiskt att kunna slipa dem hemma.

Då är det bara normalt slitage då. Jag slipar till dom lite inför varje pass.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag körde själv med Oneway rullskidspetsar men de är skitdåliga. Mina såg ut precis som dina på bilden och det efter bara ett pass. Jag kör också på Oneway-stavarna men har bytt holkar till Rex.  Jag tror det var 9,5 mm men de är vita. Andra dimensioner har annan färg. Men kolla gärna med de kända återförsäljarna. Det är milsvid skillnad i kvalitet på Oneway och Rex. Det som är allra roligast är att Rex kostar 95 kr och Oneway 150 kr.

Link to comment
Share on other sites

Jag körde själv med Oneway rullskidspetsar men de är skitdåliga. Mina såg ut precis som dina på bilden och det efter bara ett pass. Jag kör också på Oneway-stavarna men har bytt holkar till Rex.  Jag tror det var 9,5 mm men de är vita. Andra dimensioner har annan färg. Men kolla gärna med de kända återförsäljarna. Det är milsvid skillnad i kvalitet på Oneway och Rex. Det som är allra roligast är att Rex kostar 95 kr och Oneway 150 kr.

 

Låter ju riktigt bra. Blir till att testa vid nästa byte.

Link to comment
Share on other sites

Provat Rex, Swenor och Oneways holkar. Kan inte påstå att jag märker nån skillnad i vare sig bett eller hållbarhet. Men överlag så verkar kvalitén på holkar vara grymt ojämn. De bästa och de sämsta holkarna jag haft var bägge Rex.

Så min slutsats är att man bör köpa de billigaste spetsarna man hittar och hoppas att man fått ett bra par.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...