Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SM-veckan


Volevodin

Recommended Posts

Såg dagens två rullskidlopp i efterhand och utan att ha så mycket koll på rullskidsporten tycker jag det var få "snöskidåkare" i toppen iaf på herrloppet. Gick tävlingen på PU eller

"gummi-PU-2or ? Om det var det sistnämnda, alltså inte tävlingshjul, blev det någon större skillnad i resultatlistan mot ifjol, ni som har koll på rullskidsporten ?

 

Iaf ser jag fram emot morgondagens tävlingar 11.45 herrarna och 14.00 damerna, då de

skall ta sig an Södra Bergets "hillclimb". Charlotte Kalla har aviserat start bland damerna,

vilka herrar kommer Marcus Hellner ?

Idag valde jag badstranden, B)  den får nog ge vika i morgon för koll på loppen.

Link to comment
Share on other sites

De sa på sändningen att de åkte på lite trögare hjul än de normala tävlingshjulen, eftersom de ville få fler toppåkare på snö att våga ställa upp på SM veckan.

De pratade om att det gick ca 2 minuter långsammare på damernas lopp än vad det gör på normala tävlingshjul.

Link to comment
Share on other sites

Två reklektioner ang damloppet;

- rullskidor och snöskidor är två olika sporter, inte troligt att Linn Sömskar bara skulle tagit

  stryk av Charlotte Kalla med bara 30 sek, om det gällt snöskidor på en motsvarande bana

 

- en myt att det inte går att diagonala på lättrullande PU-hjul

Link to comment
Share on other sites

Dom åkte på Elpex nya PU2or(menade jag så klart...) Rullar lika trögt som gummi2or(ungefär) Men va hon diagonalade på starkt uppför Kalla

Två reklektioner ang damloppet;
- rullskidor och snöskidor är två olika sporter, inte troligt att Linn Sömskar bara skulle tagit
  stryk av Charlotte Kalla med bara 30 sek, om det gällt snöskidor på en motsvarande bana
 
- en myt att det inte går att diagonala på lättrullande PU-hjul

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...