Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Inget friskvårdsbidrag för Skidome


PC

Recommended Posts

Hej

 

Jag tänkte köpa ett årskort på Skidome idag men fick veta att skatteverket inte godkänt användning av friskvårdsbidrag för detta. Kan detta verkligen stämma? Spårkort i Grönklitt har till exempel varit godkänt tidigare vad jag vet. Skulle det vara skillnad bara för att det är innomhus? Någon som vet vad som gäller för Torsby?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vet du vad motiveringen till varför det inte skulle vara godkänt som friskvårdsbidrag skulle vara isåfall?

 

Reglerna för skattefri personalvårdsförmån är att det skall vara av "enklare slag" och "mindre värde". Längdskidåkning står med som ett av Skatteverkets exempel på vad som kan vara friskvård av "enklare slag". Om det sker inom- eller utomhus borde inte spela någon roll. Inomhusgym är exempelvis inga problem. 

Den övre gränsen för "mindre värde" brukar definieras som kostnaden för ett årskort på gym. Nu har jag inte full koll på vad ett årskort på tex SATS eller NordicWellness i Göteborg kostar men det borde väl vara ungefär detsamma som årskort på Skidome?

 

Jag planerar också att ta årskort på Skidome som friskvårdsbidrag och trodde inte att det skulle vara några problem?

Link to comment
Share on other sites

Nej jag vet inte vad motiveringen är, både årskort och längdskidåkning anges specifikt som godkända på skatteverkets hemsida.

Jag hittade på Torby ski tunnels hemsida att de tar emot friskvårdsbidrag så det verkar ju vara nått missförstånd. Möjligen har skatteverket missuppfattat och trott att det är en inomhusanläggning för utförsåkning, det är nämligen inte en godkänd aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...