Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hemförsäkring!


larssongavleborg

Recommended Posts

En trött och ledsen dotter har kommit hem från träningsläger Jaik vallen Jädraås 2-4 okt. Kvällen/natten mellan lördag-söndag blev hon bestulen på rullskidor av märket swenor carbonfibre samt swenor rullskidsväska, skigo stavtub med ett par swix stavar. Stölden är nu anmäld.

 

Hoppas nu hemförsäkringen täcker en del !!

Link to comment
Share on other sites

Det var tråkigt att höra! Man blir förbannad på folk som helt verkar sakna samvete. Jag förstår inte hur man kan stå ut med sig själv när man gör en sån grej. Rullskidor känns som det stjäls för att använda själv. Undra om hen känner sig nöjd med sig själv när hen rullar iväg på sina stulna prylar.
Link to comment
Share on other sites

fast man vet aldrig. Håll gärna lite koll på blocket.

 Å andra sidan är frågan hur man agerar om man hittar dem till salu. Att tro att polisen agerar är näst intill naivt (har själv idag "jagat rätt" på min bil i Frihamnen (klassisk utskeppspunkt för stöldgods)  tillsammans med en 6-åring - på polisens uppmaning, de gjorde inget - i tron den var på väg ut ur landet. (nu var den inte stulen, men det är en annan historia))

Link to comment
Share on other sites

Om vi ändå är inne på det här med hemförsäkring vill jag ta upp en annan del och det gäller olycksfallsförsäkring. Om man är medlem i en skidklubb har förbundet tecknat en olycksfallsförsäkring, som gäller vid träning och tävling som medlem i klubben.

Jag kollade upp detta med Folksam och kom fram till att försäkringsskyddet är otillräckligt och har därför lagt till en Olycksfallsförsäkring i min hemförsäkring för en kostnad av 90 kr/mån. Nu har jag ett mer heltäckande skydd ifall något skulle inträffa av allvarligare slag. För några veckor sedan råkade jag ut för en cykelolycka, då jag väjde för en mopedist, dock bara med skrapsår och öm armbåge. Igår körde jag på en sten på rullskidor och stöp i asfalten, skrubbsår och andra armen. I båda fallen hade jag tur med lindriga skador och behövde ej uppsöka läkare, men det kunde gått värre och då hade olycksfallsförsäkringen varit bra att ha.

 

Ang. stölden. Om någon stulit för att sälja, tror jag chansen finns att få tillbaka grejorna.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...