Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölderkatalogen


Volevodin

Recommended Posts

På sid 22 om Salomonbindning står det under 2 SNS Pilot Carbon RS 2 och SNS Propulse RC2 klassisk  något kryptiskt "Monteras på skidor med NIS-platta"

 

Är det detta som är "bomben" som skall brisera i höst enl TP ? :unsure:

Det hade varit en glad nyhet! Ett par Salomon-bindningar som går att skjuta på NIS-plattan! Fast i katalogen tror jag tyvärr att det handlar om en bindning som skall skruvas fast genom plattan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Det kunde vara mer analytisk gällande vallasidorna och klädvalen.

På valla sida är det mycket generellt för den som aldrig vallat ett par skidor, men analysen för oss som hållit på ett tag skulle nog mer gynnar de lite dyrare produkterna där kunskap hur man bör behandla ett belag kommer in.

 

Gällande kläder är det likadant, vore roligt att få läsa lite om race kläder och hur man bör tänka där. Valet av storlekar diffar nog som på allt får olika fabrikörer och lite mer produkt test liknande läsning vore skoj.

 

Jag gillar Pölder och utbudet är mer eller mindre komplett. Jag tycker det är starkt av dem att stå upp och välja sida gällande stålsicklingen även om det skulle visa sig att de har fel.    

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

För att återgå till ämnet så har Pölder, som redan nämnts, ett stort sortiment. Men jag hittar ett antal luckor. Tex har han ingenting från Red Creek vilket förvånar då de är "kingelikingkongar" på borstar och även deras riller är frekvent använda. Misstänker något annat än rent affärsmässiga skäl till varför det saknas. Tittar vi på valla så har han en jädra massa men ändå vissa häpnadsväckande luckor. Rode sortimentet är inte i närheten av att vara komplett. Hur kan man inte ha Violett? Han har också ratat Vahuti helt och hållet. 

 

 

 Det är ju kul att se att man har lite inflytande på Pölder. Jag pekade på några luckor i sortimentet och vad händer? Jo, han plockar in lite Red Creek produkter. Lär väl inte dröja innan han även fyllt de skamliga luckorna i Rode sortimentet :)  

Link to comment
Share on other sites

Ang Bomben så är det Salomons nya skida som kommer i carbon i klassiskt utförande.

Om den slår hårt vet jag inte med det återstår att se i vinter när den är under fötterna på långloppsåkarna. 

 

Efter de antydningar han gjorde på en klubbträff gällde det Salomon, men efter vad uppfattade inte deras carbonskida.

Det var vissa antydningar i en annan riktning, men jag kan ha tolkat fel, så jag avvaktar tills Bomben briserar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ang Bomben så är det Salomons nya skida som kommer i carbon i klassiskt utförande.

Om den slår hårt vet jag inte med det återstår att se i vinter när den är under fötterna på långloppsåkarna. 

 

Tror bomben "stavas" Swix. Tycker mig känna igen typsnittet:

http://3.bp.blogspot.com/-URtr47mae3I/Vk8pA-EZGsI/AAAAAAAATUU/dJEcSR5slxw/s1600/IMG_7204%2B%25281%2529.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har mina aningar, men avvaktar, då jag tror att de inte släpper produkten förrän det är ordentligt testad under snöförhållanden. Så troligen dröjer det till en bit in på säsongen och då kanske den dyker upp på pallen på något WC-lopp.

Så det är bara att vänta och se. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jag har mina aningar, men avvaktar, då jag tror att de inte släpper produkten förrän det är ordentligt testad under snöförhållanden. Så troligen dröjer det till en bit in på säsongen och då kanske den dyker upp på pallen på något WC-lopp.

Så det är bara att vänta och se. :huh:

Det är ju Swix helt klart om man ser på typsnittet. Sen kanske det inte är en stav utan valla?

http://tonypolder.blogspot.se/2015/11/nya-heta-bomben-snart-inte-i-var-mans.html

Link to comment
Share on other sites

Då är det flera bomber..? Pölders nya kingkong-ord; BOMBEN!?

 

Klassiska carbon-pjäxor från Salomon känns inte så revolutionerande. Har ju mer varit en fråga om när elitens prylar vi ser på TV blir allmängods. Vissa blir det aldrig. I inlägget från 13 okt syftar han på Salomons historiska generationer för bindningssystem så det kanske är nåt nytt på gång åt det hållet? Revansch för stickspåret fjäderremmen Pilot Classic?

 

Sen är det en "bomb" på gång från Swix också. Ja, den som lever får se. Kanske skulle träna lite istället... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Då är det flera bomber..? Pölders nya kingkong-ord; BOMBEN!?

 

Klassiska carbon-pjäxor från Salomon känns inte så revolutionerande. Har ju mer varit en fråga om när elitens prylar vi ser på TV blir allmängods. Vissa blir det aldrig. I inlägget från 13 okt syftar han på Salomons historiska generationer för bindningssystem så det kanske är nåt nytt på gång åt det hållet? Revansch för stickspåret fjäderremmen Pilot Classic?

 

Sen är det en "bomb" på gång från Swix också. Ja, den som lever får se. Kanske skulle träna lite istället... :rolleyes:

Det är ju roligt att nörda ner sig i prylar emellanåt =) Finns gott om tid att läsa runt på nätet innan man somnar mm

Link to comment
Share on other sites

Men Pölders "bomb" skulle ju gälla Salomon: http://tonypolder.blogspot.se/2015/10/idag-smaller-det.html

 

Detta lades ut 13 oktober 2015 och det är snart december och det har fortfarande inte smällt. Om jag fattade det rätt, så skulle Salomon skaka om i bindningsvärlden läs, rottefella. Min privata teori har varit att Salomon kommer med en bindning, som går att sätta fast på NIS-plattan, men med en finess, som inte rottefella har. Det kan ju inte vara fästskruvar, för det har rottefella redan på rullskidsbindningen. En annan teori är att Salomon kommit med en flyttbar bindning, men med en egen lösning. Men allt är bara lösa spekulationer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...