Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstsnöspår i Stockholm


olle

Recommended Posts

Enligt ett pressmeddelande kommer staden under 2016 att börja en projektering för att anlägga ett konstsnöspår på den 3 km långa elbelysta slingan i Ågestas friluftsområde.

Goda nyheter för oss som åker skidor i huvudstaden. Hoppas att projekteringen leder till förverkligande inom en inte allt för avlägsen framtid

 

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att man inte ska klaga. Framförallt inte om man bor i Stockholm.
Men Ågesta!? Är det verkligen Stockholm?
Det tar ju en bra bit över en timma med kollektivtrafik från city (enkel resväg). Bor man norr om stan så kan man ju lika gärna åka till Högbo.

Vi byter alltså bort konstsnöspåret på Gärdet mot att kanske i framtiden få ett spår i Ågesta? ...jag vet inte jag.  :(

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att man inte ska klaga. Framförallt inte om man bor i Stockholm.

Men Ågesta!? Är det verkligen Stockholm?

Det tar ju en bra bit över en timma med kollektivtrafik från city (enkel resväg). Bor man norr om stan så kan man ju lika gärna åka till Högbo.

 

Vi byter alltså bort konstsnöspåret på Gärdet mot att kanske i framtiden få ett spår i Ågesta? ...jag vet inte jag.  :(

Det är inget byte det handlar om, staden har inte drivit spåret på gärdet, det har Årefjällsloppet gjort.

Stockholm äger och driver två friluftsanläggningar som det har talats om i konstsnösammanhang; Hellasgården och Ågesta.

Skulle konstsnö vid Ågesta bli verklighet finns ju möjlighet till kupering, belysning, skatebädd och skidlekplats. Samt en hängiven spårdragare, om entreprenaden ligger kvar där den är idag:Läktarservice.

Link to comment
Share on other sites

Men jag åker 100000000 ggr hellre själv på Ågesta, än på Gärdet! ;)

Samma här, :P  men finns det ett spår på Gärdet så finns det i alla fall en rimlig möjlighet att man ska hinna ta sig dit efter jobbet en vardag. Ska man ut till Ågesta så har ju kollektivtrafiken slutat gå innan man ska hem igen...

För att citera Lars Winnerbäck: 

"Efter hundrafemtio spänn har bussen gått, och man får gå." ...från Ågesta.

 

Det är inget byte det handlar om, staden har inte drivit spåret på gärdet, det har Årefjällsloppet gjort.

Stockholm äger och driver två friluftsanläggningar som det har talats om i konstsnösammanhang; Hellasgården och Ågesta.

Skulle konstsnö vid Ågesta bli verklighet finns ju möjlighet till kupering, belysning, skatebädd och skidlekplats. Samt en hängiven spårdragare, om entreprenaden ligger kvar där den är idag:Läktarservice.

Årefjällsloppet och W Sportsmedia slutar i år med spåret på Gärdet i och med att Stockholms Stad beslutat att satsa mera på egna spår, däribland spåret ute vid Ågesta, men även ett nytt spår vid Kampementsbadet. 

Det är främst spåret ute vid Kampementsbadet som är tänkt att ersätta spåret på Gärdet.

 

Jag litar inte riktigt på Stockholms Stad när det kommer till att driva skidspår.  :( 

"Hängivna spårdragare" litar jag dock alltid på.  :) 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...