Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Underbart när det snöar!


larsbern

Recommended Posts

Såg i tidningen idag att igår hade det varit kärnis på sjön  och kanonförhållande för långfärdsskridsko. Synd att jag inte fick veta det förrän idag -nu är det kört med 1,5 dm nysnö på isen. Det är flera år sedan det varit is för skridskoåkning dvs skejt med stavar på isen - en härlig känsla att sväva fram över isen. :)

Link to comment
Share on other sites

Tänkte precis samma sak igår när jag åkte kanske 10min efter att pistmaskinen kört fram mitt på dagen. Fantastiska förhållanden/vykortsutseende, men stavfästet var obefintligt. Bra att öva på inför framtiden, de flesta lopp som går innebär ju inte stenhårda förhållanden och perfekta spår för de av oss som inte åker ett seedningslopp på 2:25/vasan under 6h.

Link to comment
Share on other sites

Kanske får ändra till "Underbart när det töar"...

Nej, nu är det tyvärr den trista perioden av vintern som träder in. Man får tacka för de skiddagar man fick/får och köra alternativa övningar. Ser blött ut och plusgrader de närmsta två veckorna. Tillbaka till hallen...

Link to comment
Share on other sites

Kanske får ändra till "Underbart när det töar"...

Nej, nu är det tyvärr den trista perioden av vintern som träder in. Man får tacka för de skiddagar man fick/får och köra alternativa övningar. Ser blött ut och plusgrader de närmsta två veckorna. Tillbaka till hallen...

 

Jag är imponerad! Man måste nog vara av ett alldeles extra speciellt virke för att vara skidåkare på västkusten?

 

Här i Stockholm är det slask och åter slask, precis som vanligt.

Men såvida det inte blir helt vansinnigt varmt så lär konstsnön på i alla fall Stadion ligga kvar i några veckor till. Jag håller dock fortfarande tummarna för att det återigen ska bli kallt och att det ska dimpa ned lite natursnö.

Link to comment
Share on other sites

Läget i Stockholm:
I lördags inbillade jag mig att konstsnön som lagts ut på Stadion och Gärdet skulle hålla i flera månader till, humöret var minst sagt på topp...
...ett par dagar med vårvärme kombinerat med regn och mitt hopp är utbytt mot förtvivlan (redan till helgen kan det vara kört för i år).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...