Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Billinge?


Davidssoneddie

Recommended Posts

Någon info gällande billinge?

Hur är detta loppet i kupering?

deltagar antal osv från tidigare år?

Lär väl bli på konstsnöspåret så som det smälter här nu... Snällare kupering och mer staksträckor än på Västgötaloppets var bana. Några knixiga kurvor som drar ner tempot en aning.
Link to comment
Share on other sites

någon som vet vad man kan knappa in på YR för väder på Billingens spår?

och blir det långa bana - är den stakvänlig för en 7-timmars VL-åkare? Skippa i fästet alltså.

höjdmeter? 

Du får söka på Skövde. Lite kallare uppe på berget. Jag skulle aldrig komma på tanken att staka 11 varv på konstsnöspåret här uppe. Tror jag har stakat 7 varv i träningstempo en gång. Volvobacken suger musten ur en. Inte lång men brant.

Link to comment
Share on other sites

ok, mest att jag ville undvika klisterkladdet.. 

vi hålls tummarna för den långa banan på söndag!

Lång bana kan du nog glömma till 99% säkerhet så som det blåser och töar nu i Skövde. Konstsnön håller länge än. Kom ingen snö där uppe när Ulricehamn och Jönköping fick senaste rejäla snöfallet. Förbered Pannben och klistertummen ;)
Link to comment
Share on other sites

Tror ni föret blir för svårkört för en medioker motionär som siktar på 6 min/km tempo för att kunna seeda sig från sista startled i tjejvasan ???

Förbered dig på att det blir tufft! Kommer bli mjukt och dåliga spår. Precis som loppen här nere var ifjol... Kämpa på och lycka till

Link to comment
Share on other sites

Då var det genomfört. Kärv start med regn och blåst, men under loppet tittade solen faktiskt fram ett par gånger. Tyckte spåren höll helt ok givet förutsättningarna, dock dog glidet totalt någonstans mitt i loppet. Inte så konstigt kanske, kombon klister och barr i spåren är ju inte optimal för bra glid. Dan Moberg vann i stor stil. Många körde ren stakning, tyvärr med en del fulskejt som följd...

Väntar nu med spänning på resultatlistan.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Vädret ser ju sjukt bra ut, i alla fall enligt SMHI. Någon minusgrad från i eftermiddag till på lördag, och någon minusgrad och sol i starten och sedan sol och kring nollan resten av loppet.

 

Är det någon som vet, sådär på en höft, hur många höjdmeter man samlar på sig under loppet...förutsatt att det blir konstsnöslingan på 4km?

Link to comment
Share on other sites

Jag körde race där i fredags. Det är en sträng på 3km ca . Relativt platt med några små backar. Jag hade gått med fäste. Men det gör jag iofs alltid på klassisk. Annars kallar jag inte det riktig skidåkning :)

Det lär nog bli samma bana på lördag. Ni körde moturs på spåret sett till hur vi har haft långloppet på tidigare år på konstsnön tror jag. Volvobacken lär väl inte vara med nu när spåret inte är komplett. Blir ju hård snö och gôtt väder ser det ut som =)

Link to comment
Share on other sites

Är det någon av er Skövdebor som vet vilken fästvalla som kan tänkas vara optimal imorgon. Det ser ut att vara -4 i starten och sedan -2/-1 vid målgång, och sol hela tiden. Är spåren isiga/kärva nog att klister allena funkar (typ lila klister), eller ska det täckas?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...