Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Thobias Fredriksson lämnar VM


StaffanL

Recommended Posts

jaha.. nu lämnar Thobias Fredriksson VM i protest för att Bråten petade honom i sprinten. Nu får Mats Larsson chansen istället.

 

Bråten säger att Fredriksson är förkyld medans Fredriksson själv säger att han är frisk.

 

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=62652&a=766222&lid=puff_766222&lpos=lasMer

Och igår sade Bråten att han var frisk medans Tobbe själv menade att han var sjuk...verkar inte som de har nån vidare kommunikation i laget utan kommunicerar via Aftonbladet och då man ju hur det blir.

 

Sedan vill jag inte uttala mig om vem som är största boven i dramat, bröderna är ju dock inte kända för att vara direkt lätta att ha att göra med, speciellt om nån kommer med nya tankar eller idéer.

 

För övrigt har väl Mats Larsson varit väl så bra hittills under säsongen.

Link to comment
Share on other sites

Bröderna framställs ofta på ett sätt i Aftonbladet så att man lätt kan tro att de är dom som är bovarna. Bråten verkar nästan ha problem med många personer tycker jag. Men man vet väl inte allt.

Nej man vet inte allt, helt rätt.

 

Samtidigt är ju Mathias och Tobbe inte de som håller tyst framför kameran och deras egna ord kan man ju ändå försöka bedöma.

Link to comment
Share on other sites

Säkert vet man inte allt. Jag tycker, som relativt otränade att skidåkning ställer höga krav rent fysiskt och även mentalt på skidlöparen. Har man prblem med luftrören eller bihålor eller vad det nu är kan man inte prestera maximalt. Är det då inte bättre att ta ut en frisk åkare? Sen kan man tycka att kommunikationen kunde varit bättre, men den har jag ingen aning om eftersom jag inte hört vad som sagts och inte sagts. Jag tror dock inte att Bråten petar Fredriksson (dy) för något han eller hans brorsa gjort...
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att man måste kunna ta en petning utan att ta första bästa flyg hem. Kul för dom andra utagna i laget när Tobbe med sitt agerande säger att "jag är så jävla mycket bättre än er så det är en skandal att jag inte får åka".
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...