Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Toppar, Sten Vs Stål Under VL


Davidssoneddie

Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Swix HF8, FC8 pulver, nyslipade medium men ingen rill, och fästvalla enligt Swix rekomendation. Led 3. Känslan att mina skidor gick i paritet med övriga Led 3 åkare runt mig. Helt OK.

 

07 km 32.4 km/h

19 km 32.8 km/h

24 km 39.2 km/h

34 km 40.7 km/h

49 km 45.4 km/h

51 km 43.9 km/h

68 km 48.2 km/h

73 km 46.8 km/h

87 km 39.6 km/h

Link to comment
Share on other sites

Tombom jag skulle säga att du måste haft väldigt fina skidor under loppet.

Det dyker dock upp några frågetecken då du startat i led4 men har högre toppar än Led2 åkare.

Det kan inte varit så många i din väg i nedförsbackarna eller så har flera runt dig haft samma fina glid.

Jag plockade en hel del placeringar genom att ta mig förbi en klunga i taget i uppförsbackarna. På det viset så hade jag nog ofta ganska fritt spår en bit i övre delarna av backarna innan jag gled ikapp nästa klunga, men jag tror inte att det inträffade att jag kunde stå i fartställning hela vägen genom någon längre utförskörning över huvud taget.

 

Men kring min placering i loppet så gled det nog ganska bra för de flesta. Det fanns ett isigt spår med bra glid, och det hade inte hunnit bli sönderkört utför. Jag kan mycket väl tänka mig att det var kärvare före för de längre fram i spåret, och för de som kom bakom blev det nog snart sönderkört.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...