Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lite frågor inför ÖS söndag!


tigerz

Recommended Posts

Är det första gången i år man kan beställa sms på mellantider? Om inte, hur lång tid tror ni att det tar efter att man har paserat en kontroll tills att man har mottagit smset? Vet att det kan ta väldigt lång tid på vanliga sms men tänkte bara?

 

Om min tjej står i Evertsberg och ska titta på mej när jag paserar, hur lätt/svårt är det att hitta en åkare? Såg att det var ca 9 500st anmälda till ÖS så det kanske är 5- 6 000 som åker på söndag? Eller är fältet ganska spritt tills man kommer dit?

 

Är det någon nackdel att man har skidorna i bilen och värmen upp till starten i sälen (kombi)?

 

En annan fråga som bara kom upp är: är det någon som har blivit av med sinna skidor vid toaletterna som finns efter spåret? Man bör väll ta av sej dem innan man går in?

 

Säg om man tar god tid på sej, för att "målet" stänger väll 20:00?, så blir det ju mörk vid 18:00. Ska man ha pannlampa med sig då eller är det lysen efter spåret den sista biten? Man kanske ser rättså bra ändå!?

 

Många kanske onödiga frågor som man kanske inte ens behöver svar på men?

Link to comment
Share on other sites

Är det första gången i år man kan beställa sms på mellantider? Om inte, hur lång tid tror ni att det tar efter att man har paserat en kontroll tills att man har mottagit smset? Vet att det kan ta väldigt lång tid på vanliga sms men tänkte bara?

 

Om min tjej står i Evertsberg och ska titta på mej när jag paserar, hur lätt/svårt är det att hitta en åkare? Såg att det var ca 9 500st anmälda till ÖS så det kanske är 5- 6 000 som åker på söndag? Eller är fältet ganska spritt tills man kommer dit?

Jag åkte öppet spår ifjol då tog det bara någon minut efter man passerat maskinen som registrerar dig tills det kommer ett sms.Antagligen så beror det på hur många som passerar dom olika kontrollerna vid samma tidpunkt men det brukar gå fort.(Vasaloppet kan jag tänka mig att det går långsammare med tanke på antalet startande)Tjänsten som sådan har dom haft ett tag vet ej hur många år men det står i vasalöparen.

 

Om ni bestämmer i förväg var hon ska stå så kan du söka upp henne istället för tvärtom.

Om hon ska stå på höger eller vänster sida /före eller efter kontrollen osv.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon nackdel att man har skidorna i bilen och värmen upp till starten i sälen (kombi)?

Det spelar ingen större roll. Se bara till att skidorna fått lega ute ett tag så att de är kalla innnan du ska åka annars kan fästvallan lätt hugga eller i värsta fall frysa i.

Link to comment
Share on other sites

Säg om man tar god tid på sej, för att "målet" stänger väll 20:00?, så blir det ju mörk vid 18:00. Ska man ha pannlampa med sig då eller är det lysen efter spåret den sista biten? Man kanske ser rättså bra ändå!?

Arrangörerna har den trevliga vanan att ställa ut marshaller längs spåret när det mörknar. Åkte själv i marshallskenet i mitt första vasalopp. Bara det är en upplevelse !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...