Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

NOWI Rollerski

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

Vässla

Vässla

Medlem

• Members
  • Pip
  • 48 inlägg

Kom upp en annons på facebook om ett nytt svenskt rullskidmärke NOWI Rollerski, någon som har lite insider info om dessa?

Kraftigt bra priser om inte annat! Riktigt sugen på att beställa ett par då jag är i behov av ett par 3or =)

ÖSM 2011: 6:56     VL 2013: 6:01 Plac 2845     ÖSS 2016: 4:44     VL 2017: ??

Polar

Polar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 273 inlägg
Är också nyfikna på dem, riktigt bra priser. Nån som har provat dem och kan komma med lite info?
Vasaloppet skidar jag när jag kommer under 5h ;)

Ustiugov

Ustiugov

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Bumpar upp denna. Någon som har koll? 

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 414 inlägg
Allt beror ju på vad dom har för hjul....
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 564 inlägg
Köpte ett par Carbon Classic med 2:or för några år sen och kan jämföra med Swenor Fibreglass. Liknande väghållning och dämpning i stommen men Nowi är tyngre vilket märks när gör mer klassisk åkning än att staka. Hjulen känns bra och slitstarka. Är aningen långsammare än andra märkens 2:or när jag jämför rull. Det är olika gafflar fram och bak så vill man ha backspärren fram så får man vända på dem.

Jag hittade dem för halva priset så om jag minns rätt var det mycket rullskidor för mindre än 1500 pengar.

EDIT: de säljs under namnet Fixy numera

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar