Här är en lista med ett antal populära preparerade skidspår i Stockholms stad med omnejd.
Jag försökte att i huvudsak hålla mig till spår som man kan nå med kollektivtrafik på under en timma från T-Centralen.
Centrala Stockholm:
Stockholms Stadion - Spårstatus@Skidspår.se (2,5 km från T-Centralen, 10 min med kollektivtrafik)
Gärdets Sportfält (Kampementsbadet) - Spårstatus@Skidspår.se (3,5 km från T-Centralen, 15 min med kollektivtrafik)
Stockholms omnejd:
Ursviks Motionsgård - Spårstatus@Skidspår.se (9 km från T-Centralen, 30 min med kollektivtrafik)
Hellasgården - Spårstatus@Skidspår.se (10 km från T-Centralen, 30 min med kollektivtrafik)
Enebybergs IP - Spårstatus@Skidspår.se (13 km från T-Centralen, 35 min med kollektivtrafik)
Ågesta Friluftsgård - Spårstatus@Skidspår.se (14 km från T-Centralen, 1h med kollektivtrafik)
Spånga IP - Spårstatus@Skidspår.se (15 km från T-Centralen, 35 min med kollektivtrafik)
Rudans friluftsgård - Spårstatus@Skidspår.se (20km från T-Centralen, 30 min med kollektivtrafik)
Saltsjöbadens Konstsnöarena - Spårstatus@Skidspår.se (20km från T-Centralen, 50 min med kollektivtrafik)
Nacka Golfklubb - Spårstatus@Skidspår.se (21 km från T-Centralen, 1h med kollektivtrafik)
Täby Konstsnöspår - Spårstatus@Skidspår.se (23 km från T-Centralen, 1h 20 min med kollektivtrafik)
Ibland händer det även att Idrottsförvaltningen lägger spår med "isrinks-snö" på Kristinebergs IP.
Har jag missat något?
Här är en betydligt mer utförlig lista med spår i hela Stockholms län:
https://www.skidspar.se/stockholm/