Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tråden om XXLs specialversion av Oneway "Premio HD" PRO


kebabsvarvare

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Prisgarantin gäller väl bara om man hittar varan billigare hos en annan återförsäljare? Eller är jag helt ute och cyklar

https://www.xxl.se/30-dagars-prisgaranti

Ja det verkar så men finns lite motstående text längre ner på sidan. Jag har fått tillbaka pengar tidigare då de sänkt priset.

Sedan var det en grej till och de verkar utesluta "ex. helgerbjudanden och liknande" vilket Black Friday-veckoerbjudanden skulle kunna räknas som.

Så det är nog bättre att ställa väckarklockan på tio imorgon och shoppa loss då, eller vad tror du Folkesson!?  ;)

Link to comment
Share on other sites

Vill höja varningens finger för XXL:s stavdeal premio HD "pro". Snackade till mig att köpa ett par idag på xxl för 699 och var in och kände på dom. De var inte alls så styva som jag minns när jag klämt på staven förut. Var tvungen att jämföra med ett par Triac som jag gjort förut i en annan butik och då var de jämnstyva. Jag tog en premio HD pro i en handen och en triac i andra och lade hela min tyngd över dom. Premion inne på xxl var löjligt mycket mjukare. Jämförde också med CT-1 och de var också märkbart styvare. Kom hem och jämförde med mina Vita Madshus som är några år gamla och jag kunde ana att tom de var något styvare om än ganska försumbart. Mina Salomon S-lab var klart styvare också.

 

Dessa Premio HD är inte normala utan klart mjukare än andra premio HD jag klämt på. Om man tittar noga så har XXL:s Premio beteckningen "pro" efter och ingen annan butik säljer ett par premio med "pro" efter. Jag tror detta är en sämre variant Oneway tagit fram. Dom har ju fuskat förut med Diamond 9 Max som inte innehöll 100% Carbon.

Link to comment
Share on other sites

Har också försökt hitta dessa stavar på andra butiker men misslyckats. Jag köpte ett par själv på deras skidträff för 999kr, men några dagar senare såg jag en kompis, som köpt likadana, åka med dem, och de såg ut som spagetti när han stakade uppför.     Nu är han en grymt stark stakåkare, men så där ska inte en kvalitetsstav se ut.  Tur att jag inte använt mina än, nu lämnar jag tillbaka dom. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Den är värd 699 men tro inte att ni får en värstingstav. Helt obegripligt att de säljer den för 1999kr i vanliga fall! Kan inte ni som hade en premio HD sedan innan jämföra när ni får er PRO hem? Jag kände direkt att det var något fel när den var så mjuk. Köpte ändå med resonemanget att den är värd 699 men känns just nu som onödiga pengar och kommer lämna tillbaks den till förmån för en riktig "värstingstav".
Link to comment
Share on other sites

Och på prislappen i butiken stod det att den hade kostat 3000kr. Får man skriva ut det, när det helt uppenbarligen är en helt ny (egen för XXL) stav, som ingen har sett förut? Känns som falsk marknadsföring, för att man ska tro att det är en toppstav.      

Jag blev då grundlurad, trodde såklart att det var den gamla HD'n, har aldrig kört Oneway tidigare så jag var inte bekant med detaljer i utseendet.

Link to comment
Share on other sites

Värd 699 kr är den säkert, men det är ingen "riktig" Premio HD. Kände på mina riktiga nu mot de jag köpte nyss, de nya är betydligt mycket mjukare än de riktiga. Jag har kapat mina gamla 3 cm, så de är 157 cm långa och de nya jag köpte 160 cm. Viktmässigt väger de 157 cm långa 155 gram och de nya 160 cm 165 gram. Dock lär jag ha använt mer smältlim än vad det är original. Se lackskillnaden på bifogad bilder.

 

Den nya till vänster och den "riktiga" till höger.

 

klxefoqksxegaw.jpg

 

gjgqkonxxlbkhtq.jpg

Link to comment
Share on other sites

Och på prislappen i butiken stod det att den hade kostat 3000kr. Får man skriva ut det, när det helt uppenbarligen är en helt ny (egen för XXL) stav, som ingen har sett förut? Känns som falsk marknadsföring, för att man ska tro att det är en toppstav.      

Jag blev då grundlurad, trodde såklart att det var den gamla HD'n, har aldrig kört Oneway tidigare så jag var inte bekant med detaljer i utseendet.

Nej det får man inte, vad jag vet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...