Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tråden om XXLs specialversion av Oneway "Premio HD" PRO


kebabsvarvare

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Och på prislappen i butiken stod det att den hade kostat 3000kr. Får man skriva ut det, när det helt uppenbarligen är en helt ny (egen för XXL) stav, som ingen har sett förut? Känns som falsk marknadsföring, för att man ska tro att det är en toppstav.

I Finland har XXL blivit prickad för det där med vilseledande utgångspris. Jag köper aldrig något från XXL om jag inte känner igen produkten till 100%. 

 

Riktigt fult av OW och XXL detta.

Link to comment
Share on other sites

Fick detta svar av one way:

Hello, The  Premio HD pole is more refind 100% Carbon than the Premio HD pro pole. Both are 100% carbon though. This Premio HD Pro is made spesifically XXL to sell. Best regards, Susanna

 

Det är alltså XXL som försöker sig på en fuling! 

Fick just precis samma svar från dem...

Link to comment
Share on other sites

Notera att det i annonsen inför Black Friday är det Premio HD och inte Pro. Både i bild o text. Så man borde väl kunna få Premio HD om man kräver det tycker jag... Eller?

Förmodligen har den som lägger in erbjudandebilderna ingen som helst koll på skillnaden. :)

Link to comment
Share on other sites

Man tar alltså fram en stav till XXL i syfte att lura folk att köpa en budgetversion av deras toppstav. Finns ingen som helst anledning att man väljer det namnet på staven annars, och skyltar med det där rekommenderade priset. En "Pro" modell som är betydligt sämre. Det här var ju verkligen fruktansvärt fult gjort.

Link to comment
Share on other sites

Men som sagt eftersom det är bild o text på vanliga Premio HD borde det väl gå att få den vanliga till det priset... Men märkligt ändå att PRO betyder pensionärernas riksorganisation på en skidstav... Man tror ju nästan att det betyder professionell

☺️

Är ju inte jättenöjd med min 9 Max heller precis som ljögs till att vara 100% carbon.... One Way...

Link to comment
Share on other sites

Men som sagt eftersom det är bild o text på vanliga Premio HD borde det väl gå att få den vanliga till det priset... Men märkligt ändå att PRO betyder pensionärernas riksorganisation på en skidstav... Man tror ju nästan att det betyder professionell

☺️

Är ju inte jättenöjd med min 9 Max heller precis som ljögs till att vara 100% carbon.... One Way...

Men som sagt eftersom det är bild o text på vanliga Premio HD borde det väl gå att få den vanliga till det priset... Men märkligt ändå att PRO betyder pensionärernas riksorganisation på en skidstav... Man tror ju nästan att det betyder professionell

☺️

Är ju inte jättenöjd med min 9 Max heller precis som ljögs till att vara 100% carbon.... One Way...

Nu var väl oneway inte den ända som ljög om carbonhalten i stavarna, vad jag minns var det bara Yokos som stämde med vad de uppgav. Tror inte oneway kan klandras för vad xxl säljer, om de vill köpa ett stort parti "egna" stavar och vilseleda kunder så är det väl inte oneways sak.

 

Problemet med carbon är väl att det är så skört, man måste helt enkelt blanda i nåt för att de inte ska paja vid minsta smäll. Har själv ett par billigare Yoko i 100% carbon utan "tillsatser", tjockt laminat och tunga men de håller för smällar.

Nu har jag inga beläg för detta men antagligen finns det ett och annat tillsatt i alla toppstavar för att de skall tåla slitage, ingen skulle väl vilja ha stavar som knäcks vid minsta smäll mot röret.

Link to comment
Share on other sites

Att välja Oneway är svårt nog utan (medvetet?) förvirrande specialutgåvor som "Pro". Eller ranka följande stavar från senaste åren bäst till sämst om du kan:

Diamond 9 Max Premio, Diamond Premio Superlight, Diamond 9 Max, Diamond Storm Premio HD, Diamond Premio SLG 8, Diamond Storm, Premio HD, Diamond Storm Premio 10, Premio 10 Superlight, Diamond Premio SLG 10. Diamond Storm 10 Max

Detta var i övre medel- och övre prissegmentet. Det finns säkert fler där. Och så var det medel och lågpris...

Link to comment
Share on other sites

Att välja Oneway är svårt nog utan (medvetet?) förvirrande specialutgåvor som "Pro". Eller ranka följande stavar från senaste åren bäst till sämst om du kan:

 

Diamond 9 Max Premio, Diamond Premio Superlight, Diamond 9 Max, Diamond Storm Premio HD, Diamond Premio SLG 8, Diamond Storm, Premio HD, Diamond Storm Premio 10, Premio 10 Superlight, Diamond Premio SLG 10. Diamond Storm 10 Max

 

Detta var i övre medel- och övre prissegmentet. Det finns säkert fler där. Och så var det medel och lågpris...

Hade Oneway presenterat uppgifter om vikt, styvhet och slagtålighet så hade det varit betydligt enklare... Swix gjorde det tidigare men verkar heller inte göra det nu.

Link to comment
Share on other sites

Svar från XXL:

 

Hej

 

Ni säljer en skidstav: Oneway Premio HD PRO, Detta verkar var en XXL specifik stav då den endast säljs av er och inte finns på Oneways hemsida.

Vad är det för skillnad på den och den vanliga Premio HD (utan PRO staven)?

 

Skillnaden är att premio hd är en väldigt mycket mer styvare stav. Dock när det gäller premio hd pro så är det en väldigt bra stav till det priset. Det stämmer även fint att det enbart är vi som säljer denna

Link to comment
Share on other sites

Svar från XXL:

 

Hej

 

Ni säljer en skidstav: Oneway Premio HD PRO, Detta verkar var en XXL specifik stav då den endast säljs av er och inte finns på Oneways hemsida.

Vad är det för skillnad på den och den vanliga Premio HD (utan PRO staven)?

 

Skillnaden är att premio hd är en väldigt mycket mer styvare stav. Dock när det gäller premio hd pro så är det en väldigt bra stav till det priset. Det stämmer även fint att det enbart är vi som säljer denna[/size]

Fint? Hur då? God dag yxskaft... :/

Link to comment
Share on other sites

Svar från XXL:

 

Hej

 

Ni säljer en skidstav: Oneway Premio HD PRO, Detta verkar var en XXL specifik stav då den endast säljs av er och inte finns på Oneways hemsida.

Vad är det för skillnad på den och den vanliga Premio HD (utan PRO staven)?

 

Skillnaden är att premio hd är en väldigt mycket mer styvare stav. Dock när det gäller premio hd pro så är det en väldigt bra stav till det priset. Det stämmer även fint att det enbart är vi som säljer denna

Följde upp och fick detta svar:

 

JAG:

Hej igen och tack för ett snabbt svar!

 

Tycker ni inte att det är ganska vilseledande att ni säljer den till det namnet? 

Dvs det är nästa exakt likadant som orginalnamnet och väldigt svårt att märka skillnaden. Och med ert ordinariepris så tror man att det är orginalstaven.

 

Och då orginalstaven är "väldigt mycket mer styvare stav"?

 

XXL:

Beklagar att du upplever det så. När vi skriver att den är styvare så innebär det att den är hårdare precis som en hockeyklubba som med högre flex är svårare att böja än en med mindre flex som är lättare. Men det går självklart fint att göra en retur om du inte önskar ordern dock är det en väldigt fin stav till det priset

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...