Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Vem går ur spår?

• Vänligen logga in för att kunna svara
21 svar till detta ämne

BjornG

BjornG

Medlem

• Members
  • Pip
  • 342 inlägg

Är spåren inte avstängda för tävling och det råder nåt litet KM eller liknande skulle iallafall jag bli vansinnig om barn och nybörjare tvingas hoppa ur spår för nån gubbe ska leka tävling.

Enda gången jag haft problem med det var under SM i skiorientering i Umeå i början av 90-talet - när en överviktig gubbfan i 60-års åldern inte klev åt sidan när jag åkte längs ett spår "i fel åkriktning". Så när du hör någon ropa ur spår kliv åt sidan för du vet inte vad det gäller för tävling.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Självklart att lämna fri väg, om man råkar komma in i ett spår, där det pågår tävling, men märker jag det så givetvis ställer jag mig vid sidan om. En gång när min son tävlade i en ungdomstävling var det en gubbe som inte flyttade på sig, men en förälder i närheten skällde ut honom med rätta, iaf var det fritt spår sen när min son kom. Är det tävling åker man ut och ställer sig på lämpligt ställe, innan den startar och sen står man där tills alla tävlande passerat. Fast det är många år sedan nu, men det skulle vara kul om barnbarnen började med skidor. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar