Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stavar


Tobbe L

Recommended Posts

Antar att det var toppstaven, det var i alla fall den som åkaren (jag lånade av) hade fått från Rex i höstas. Konstigt om dom sponsrar med sämre modeller. Men bara för att jag inte gillade den så är den ju inte dålig. Tyckte dock att den var svajig och tung, stakar själv på Exel. Möjligt att det var att överdriva att jämföra den med CT3 men det var det närmaste jag kom på. Vet annars inget om Rex stavarna vem som gör dom eller hur dom är utvecklade.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=finn2]eftersom stavarna är så nya så håller dom väl på att tresta fram olika varianter de hantagen med plast bak finns ju i butik å går att köpa för under 100lappen! det är billigt.[/quote]
Nej det är deras toppstav jag menade. Du verkar ju sponsrad finn, så du kanske får dem gratis??? Själv har jag kunnat få en viss rabatt på stavarna, (säger inte hur mycket - men bra mycket mer än vad du verkar betala finn...)
Till Tobbe kan jag bara säga att försök byta remmar om du inte är nöjd med dem. De som satt på de jag prövade tyckte jag var för smala i handflatan med någon gummistretch som inte var någon höjdare. Men de har andra remmar... Fråga vilka BL åker med så kanske du tar OS-guld???!!!

Tänkte bara tillägga att pendeln beror ju också ganska mycket på vilken kontrollrem man har om du kanske hade gummistretchkontollremmen finn.
Link to comment
Share on other sites

Jag ska försöka ringa till Nordic Trade under morgondagen och höra vad dom har för remmar...
För den jag har är det 2 remmar under handen och 2 över... Vet inte vad man ska jämföra den med...en blandning av wix första k-rem och jag vet inte vad...
Lite svår att få på handen...
Satt o kollade på BL och det är svårt att se vilka remmar han använder...han döljer dom så fort han får chans...så jag tror det är Swix remmar han har...

Har det hänt något med Profit remmen sedan den kom eller är det samma material i den än???

Vill ha en som sitter bra men inte för hårt runt handen/handleden... Fryser lätt om fingrarna...

Tycker oxå att remmen spelar roll på hur pendeln uppfattas...
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Mmm...jag har fundert på att testa det... Men dom swix remmarna jag har på mina swix stavar här hemma är lite hårda...trivs inta alls med dom...
Dom nya Pro fit remmana kanske är bättre...???[/quote]
Tycker du de nya swix-remmarna är för hårda??? Själv kör jag med de gamla, de är lite hårda ibland däremot...
(Tyckte nästan det såg ut som om M Fredriksson körde med "gamla" remmen... Lite svårt att se, men nya remmen är ju vinklad framåt med en ny liten plastflärp uppe på staven. M.F:s rem pekade rakt upp i en ögla som gamla remmen...)
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Dunderklumpen][quote=Tobbe L]Mmm...jag har fundert på att testa det... Men dom swix remmarna jag har på mina swix stavar här hemma är lite hårda...trivs inta alls med dom...
Dom nya Pro fit remmana kanske är bättre...???[/quote]
Tycker du de nya swix-remmarna är för hårda??? Själv kör jag med de gamla, de är lite hårda ibland däremot...
(Tyckte nästan det såg ut som om M Fredriksson körde med "gamla" remmen... Lite svårt att se, men nya remmen är ju vinklad framåt med en ny liten plastflärp uppe på staven. M.F:s rem pekade rakt upp i en ögla som gamla remmen...)[/quote]
det är precis samma remm som förut bara att swix har gjort en onödigt krånglig kil/lås system för remmen. ser inte varför dom tagit fram den.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Så utvecklingen har stått still hos swix ;)

Jag trodde dom hade bytt ut lite material på de ny Profit remmen jmfört med dom jag har här hemma... Dom jag har är väl 3-4 år gammla kanske...[/quote]
det är ju grymma remmar, se på exel deras nya är mer back to basic igen.. men fattarinte motiveringen på swix att de ska bli lättare att justera med nya kilen när man väl har ställtin dem så justerar maninte remmen förens man har slitetut dem iaf jag..

[url]http://www.swix.no/NorD395.htm[/url]
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Tobbe L]Men exel brukar ju bara passa på ders stavar eller???

Jaja...jag har iaf beställt ett par profit remmar nu...får se om dom nya är bättre än den jag har...[/quote]
nä men jag menade att swix nuvarande rem är bra

för exel har ju haft väldigt avancerarde remmar länge nu men de som eliten kör med är väldigt lik swix nu
Link to comment
Share on other sites

[quote name=finn2][quote=Tobbe L]Men exel brukar ju bara passa på ders stavar eller???

Jaja...jag har iaf beställt ett par profit remmar nu...får se om dom nya är bättre än den jag har...[/quote]
nä men jag menade att swix nuvarande rem är bra

för exel har ju haft väldigt avancerarde remmar länge nu men de som eliten kör med är väldigt lik swix nu[/quote]
Det är väl inget större fel på swix remmen...men jag tycker den stryper blodcirkulationen i handen lite...
Jag snackade med en kille fån swix i höstas och han pratade på att dom hade ändrat lite på remmen... Bytt till lite andra material...
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...