Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Handledsproblem av klocka?

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

Sso

Sso

Medlem

• Members
  • Pip
  • 219 inlägg

Efter Vasaloppet har jag haft ont i vänster handled, först kändes det mest i handen vid tummen, men nu är det precis ovanför handleden där klockan brukar sitta som det inte har släppt helt. 

Min teori är att det är min klockas (Garmin 220) armband som gnagt lite mer än vanligt när loppet blev längre, är det någon mer som upplevt detta?

Jag vill gärna ha klocka med mig även i framtiden och undrar över lämplig åtgärd, vill inte att klockan ska sitta så löst att den glider runt när jag åker, men det kan ju varit så att jag drog åt den ett hack för hårt?

ÖSS 15: 6.40

VL 17: 6.22

Bor: Falun

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 752 inlägg

Jag kan bli överansträngd och irriterad i senor och ligament i handlederna av stavremmarna när jag hackar länge i backen. Kan det vara det?

Sso

Sso

Medlem

• Members
  • Pip
  • 219 inlägg

Jag kan bli överansträngd och irriterad i senor och ligament i handlederna av stavremmarna när jag hackar länge i backen. Kan det vara det?

I somras kändes så som du beskriver, men nu är det tydligt att det är platsen för klockan som fortfarande inte är bra, så det känns konstigt om den skulle göra ont där av stavremmarna.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 603 inlägg

Det kan mycket väl vara klockan, har upplevt besvär av vissa armband eller om de har suttit åt för hårt. Numera använder jag läderband till min vanliga klocka och tidtagaruret har jag satt fast med en säkerhetsnål på insidan av byxlinningen, då jag tycker plastarmbandet hämmar rörelsen i handleden och jag blir konstig i lillfingret.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 231 inlägg

Pulsband som slutat fungera plus kardborrar från utsliten Swix kontrollrem = helt suveränt.

Har haft stora problem tidigare men detta fungerar. Till och med fått senknarr av för hårt spänd klocka. Verkar inte bli utslitet heller utan spänsten i både band och kardborre sitter i. Klockan sitter kvar samtidigt som den inte trycker.

IMG_5557.JPG

IMG_5557.JPG

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 380 inlägg
Vasa, du har nog slitit ut det mesta Och har ett lifehack på lut.

Sso

Sso

Medlem

• Members
  • Pip
  • 219 inlägg
Låter som nått värt att testa, tack för tipset Vasa!

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 448 inlägg
Jag har fått ont av min klocka på träning när jag kört flera långa pass. Jag började då växla hand så att den satt på vänster handled ena dagen och höger handled andra dagen. Då blev det bättre.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar