Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Ylläs Levi

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

Camilla H

Camilla H

Ny medlem

• Members
  • 5 inlägg
Har lite funderingar kring Ylläs Levi loppet. Hittar ingen bra Info kring det.. varken priser för startplats eller vart exakt loppet går.. Med tanke på att man bör boka boende så vore det bra att veta lite...
Någon av er som kört loppet? Var bor man bäst i anslutning till loppet, starten? Hur är det organiserat med bussförbindelser/transport från målgång tillbaka till startområdet?

Tacksam för alla svar :)
Camilla

Mankke

Mankke

Medlem

• Members
  • Pip
  • 330 inlägg

140 € står det på hemsidan att det kostar. Rutten går mellan Ylläs och Levi :) Under "Course map" ser du start, mål och rutt.

VL10: 9h 34min (10776) | VL12: 6h 53min (6243) | VL13: 7h 3min (5131) | VL14: 6h 34min (3349) | VL15: 6h 50min (3057) | VL16: 5h 49min (2526)

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 727 inlägg
Start vid skidliftarna/hotellkomplexen på Ylläsjärvisidan av skidcentret, mål i centrala Levi. Alltså mellan Finlands största skidorter. Men ligger mitt i värsta högsäsongen så väldigt uppbokat redan. Finns transport till start från Levi och tillbaks efter målgång. Ganska tuff bana under första hälften av loppet, så satsa på fäste om du inte är stakfantom. Skidhandlarna i Äkäslompolo är mycket kunniga om man vill ha vallaservice. Finns möjlighet, så ta gärna en semestervecka i området, här finns troligtvis den bästa skidåkningen på denna planet denna tid på året! Lapponia skiweek går även under veckan efter.

red tag

red tag

Medlem

• Members
  • Pip
  • 87 inlägg
Finns en del information på ylläs-levis facebooksida..

//Anders
<p>En blivande worldloppet master - 2021 : Träna hemma, e. Ylläs-Levi om Coronan tillåter...

Frazzi

Frazzi

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 975 inlägg

Hemsida http://yllaslevi.com/en/

Tävlings PM http://yllaslevi.com...evi-2017-pm.pdf Scrolla lite för info på Engelska.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar