Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Erfarenheter thule skidset


skogsvakt

Recommended Posts

Hur fungerar skidsetet till thules barnvagnar? Själv har jag en cheetah1

Hur är det att träna med dom? Självklart tyngre. Min erfarenhet från fjellpulkan är att skejt går mycket bättre. Inte mig emot :)

Ett riktpris för kittet är runt 2800kr. Det tycker jag spontant är ett rövarpris. Men ok, då ingår ju skidor från Ross :) hoppas dom går att pulvervalla :) med nylonstrumpmetoden.

Link to comment
Share on other sites

Mycket intressant tråd. Ross är nämligen de mest underskattade skidorna på svenska marknaden. Jag kan inte förstå varför. Överlägset glid, lätttrampat spann (men inte för lättrampat) och snygg design som attraherar det motsatta könet. Det behövs endast en minimal smekning med pulver, för att nå ett glid som får rfsl att rodna.
Link to comment
Share on other sites

Hur fungerar skidsetet till thules barnvagnar? Själv har jag en cheetah1

Hur är det att träna med dom? Självklart tyngre. Min erfarenhet från fjellpulkan är att skejt går mycket bättre. Inte mig emot :)

Ett riktpris för kittet är runt 2800kr. Det tycker jag spontant är ett rövarpris. Men ok, då ingår ju skidor från Ross :) hoppas dom går att pulvervalla :) med nylonstrumpmetoden.

Jag funderar också på att köpa thules skidkit. Kanske främst inför höstens rullskidåkning då jag är pappaledig men även till vintern. Men det är ju som sagt inte gratis direkt. Nån som kanske har andra tips på hur man kan fästa vagnen för rullskidåkning? Jag har en Thule Light.
Link to comment
Share on other sites

Hur fungerar skidsetet till thules barnvagnar? Själv har jag en cheetah1

Hur är det att träna med dom? Självklart tyngre. Min erfarenhet från fjellpulkan är att skejt går mycket bättre. Inte mig emot :)

Ett riktpris för kittet är runt 2800kr. Det tycker jag spontant är ett rövarpris. Men ok, då ingår ju skidor från Ross :) hoppas dom går att pulvervalla :) med nylonstrumpmetoden.

Hur fungerar skidsetet till thules barnvagnar? Själv har jag en cheetah1

Hur är det att träna med dom? Självklart tyngre. Min erfarenhet från fjellpulkan är att skejt går mycket bättre. Inte mig emot :)

Ett riktpris för kittet är runt 2800kr. Det tycker jag spontant är ett rövarpris. Men ok, då ingår ju skidor från Ross :) hoppas dom går att pulvervalla :) med nylonstrumpmetoden.

 

Hej jag tycker skidsettet fungerar bra att träna med. Skidorna blir lätt grå och är inte av någon dyrare variant så det är inga snabba skidor men fyller sin funktion. Det kan nog vara ross som gör dom eller att de görs där många gör sina barnskidor. Själv har jag bytt skidorna till junior skateskidor (Salomon eq10 jr ) då går pulkan lättare men de skidorna är smalare än de som följer med så skall man åka i obanad terräng är de som följer med att föredra. Man kan både strukturera och valla skidorna för bättre glid. Men man får valla om orginalskidorna oftare , om man tycker det behövs:)

 

Jag har en Fjellpulken också där tycker jag skackarna är skönare att åka med då de är lite fjädrande men pulkan tyngre. Båda varianterna är bäst att skejta med eller staka. Diagonalt blir lite ryckigt om man skall åka fortare.

 

Rullskidor har jag åkt med Chariot det går lättare än snöskidor då hjulen rullar lättare mot asfalt än skidorna möt snö. Drt man ska tänka på är att stopp och inbromsningssträckan blir lite längre då vagnen trycker på lite.

 

Jag har i princip använt min vagn varje dag nu när jag är pappaledig. Ibland kan de finnas skidkit begagnat på blocket för runt 1500.

Link to comment
Share on other sites

Tack för din input. Blir till att köpa. En fråga. Hur tror du det funkar att åka med vagnen på kuperade elljusspår? Upplever du den stabil och säker? Primära målet för egen del är att åka med den på fina platta spår men hemmavid finns bara elljus som har en del tuffa backar.
Link to comment
Share on other sites

Tack för din input. Blir till att köpa. En fråga. Hur tror du det funkar att åka med vagnen på kuperade elljusspår? Upplever du den stabil och säker? Primära målet för egen del är att åka med den på fina platta spår men hemmavid finns bara elljus som har en del tuffa backar.

Det går bra är i 90 graders kurvor i högre fart man måste tänka till annars fungerar det bra! Sen får man tänka på att om man åker klassiskt där det är dubbel draget spår så är den lite bredare än dig själv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...