Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidmässor


Volevodin

Recommended Posts

Det är ju en fin service att vi i menyn ovan får nyheterna på langd.se och kan klicka in oss direkt. Att Skistart får uppmärksamhet för sin skidmässa hänger det samman med att de är annonsörer på langd.se eller finns det någon ägarkoppling. Jag har ingen siffra på hur många skidpar Pölder har i sitt lager, men jag tror inte det är så stor skillnad jfr med Skistart. Nu kommer säkert lagren minska i de båda butikerna efter helgens skidmässor, då båda butikerna har fina erbjudande.

Jag kan inte säga något negativt om Skistart, de få affärer jag gjort har skötts utan anmärkning, men skall jag köpa skidor är Pölder mitt förstaval (kan dock erkänna att Madshus skate white base  för 2500 på Skistart är lockande)

Link to comment
Share on other sites

Intressant att du nämner just madshus skate white base. Dom har kört med den kampanjen flera år nu. Jag köpte mig ett par. Men jag gjorde mig av med dom efter en säsong då dom för mig, gav ett otillfredsställande glid jämfört med mina fischer. Och då ska ju madshusen ha ett belag för varmföre. Men jag fick dom aldrig att glida bättre än mina allround fischer i plusgrader.

 

Jag satsar mina korvören på att langd.se ägs av skistart.

Link to comment
Share on other sites

Håller med till 100%. Kan tycka att det är mycket märkligt att langd.se har ett reportage om skistart.com och deras skidmässa samtidigt som polder.se har sin skidmässa. Drivs langd.se av skistart, någon som har koll? Var ju samma sak förra året. Ifjol då skistart.com släppte ny valla så var det också ett inslag om detta! Kan tycka att sidan inte sköts professionellt och oberoende. Trovärdigheten för sidan blir ju knappast bättre.

Link to comment
Share on other sites

Håller med till 100%. Kan tycka att det är mycket märkligt att langd.se har ett reportage om skistart.com och deras skidmässa samtidigt som polder.se har sin skidmässa. Drivs langd.se av skistart, någon som har koll? Var ju samma sak förra året. Ifjol då skistart.com släppte ny valla så var det också ett inslag om detta! Kan tycka att sidan inte sköts professionellt och oberoende. Trovärdigheten för sidan blir ju knappast bättre.

Är det inte skistart som ligger bakom Skidforum och förmodligen även längd.se eftersom siterna samarbetar?

Link to comment
Share on other sites

Längd ligger på annan server så min teori är nog att de bara har "utbytesprogram" med annonser/länkar.

http://whois.domaintools.com/langd.se

 

Sedan är det nog så att langd.se har en ganska liten verksamhet (verkar nästan avsomnande) och tar in pressmeddelanden eller förtäckta annonser för att fylla ut. Det är inte bara från Skistart.

Tragiskt eller löljigt är det i varje fall med inskickade reportage. Har även svårt för SkiClassics "reportage" som är lite på samma vis. De skriver alltså reportage och skickar till de olika nyhetssidorna där de intervjuar sig själva i princip.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inga problem med att de gör ett reportage om Skistarts "mässa", men man kunde informerat om att Pölder har sin skidmässa samma helg (finns en hel del material på deras hemsida) Sannolikheten att Pölder skall annonsera på langd.se

minskar i och med att deras mässa inte nämns. Sen har vi flera större aktörer på skidmarknaden, som också borde nämnas i det här sammanhanget tex Huselius skidsport, Alewards, Lindells + några till - vilka har jag glömt ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...