Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Aukland, Marciolonga 2003


Rolv

Recommended Posts

Sitter och bläddrar i nya Vasalöparen. På s.18 står det att Jörgen Aukland vann Marciolonga 2003 utan fästvalla.

Stämmer detta?! Diskuterades ens Tt ”enbart” staka 2003?!

Det är ju nästan 10 år före någon klarar vinna Vasaloppet på blanka skidor. Vasaloppet anses ju dessutom som ett ”stakvänligt” lopp...

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Klart det stämmer. Han säger ju det själv. Staffan Larsson stakade vasaloppet 1994

 

För övrigt är vasalöparen ett riktigt skitmagasin. 39 sidor av 100 är ren reklam

Ja, men det är ju ingen ljudupptagning. Tänkte om tryckfelsnisse hade varit framme. [emoji3]

Om tex 2013 har blivit 2003.

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kan undra då varför det tog nästan 10 år innan bedriften lyckades på Vasaloppet. Sista backen på Marciolonga är väl ändå ganska tuff.

Är det längden på loppet tro?!

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Maricalonga är väldigt lättåkt, först typ 15 km svagt uppför, sedan ca 50 km lätt utför och sen sista backen som är rätt tung.

Link to comment
Share on other sites

Maricalonga är väldigt lättåkt, först typ 15 km svagt uppför, sedan ca 50 km lätt utför och sen sista backen som är rätt tung.

Dessutom går det i princip aldrig att ha på den fästvalla som fäster i slutbacken från början av loppet pga skiftande före.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...