Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skandinaviska Cupen i Piteå


GreatSki

Recommended Posts

Från Aftonbladet

”– Det var inte alls topp och det är de här grejerna (skidorna). Jag hade inget fäste överhuvudtaget. Jag tog ju med alpina stjärnorna Hans Olsson och Maria PH. Jag har ju haft fantastiskt glid. Men Hans skulle ju hjälpa till och testa fäste, han sa att han aldrig haft fäste i hela sitt liv på skidor, det var det han sa. Så jag skyller allt på honom. Nu ska vi skälla ut honom. Nejdå han gjorde sitt bästa.”

 

 

Jag fattar inte Emil Jönsson. Hade han så dåligt fäste?testar han inte skidorna före start? Och varför tog han hjälp av fd alpinstjärnans Hans Olsson att valla? Måste ju vara bättre att valla själv ? Skulle det vara en rolig grej att ha han som vallare? Nåt slags roligt spex? Nej ett mycket märkligt beteende. Och inte värd nån OS plats än så länge!

Link to comment
Share on other sites

Den här soppan låter hemskt oseriös. Det är inte Kalle anka cup vi pratar heller. I min värld, tom när jag kör typ lopp som Orsa ski marathon så går jag upp i ottan och testar skidorna innan start så jag hinner valla om. I Emils fall låter det som han dyker upp som gubben i lådan 5 min före start med några roliga polare som har fått testa att leka vallare. Att valla fäste är dessutom inte så himla svårt. Nä, det måste finnas nån förklaring som inte framgått via media.

 

Edit: kan det vara nåt slags konstprojekt ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...