https://instagram.com/p/BdnqBLilE0I/
"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988
ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56
+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.
Jag har en idé hur Petter Northug skulle kunna komma i gammalt gott slag igen. Han skulle kontakta Thomas Wassberg och be att få en kopia på hans upplägg inför VM i Obersdorf 1987, då var Thomas i samma ålder och lyckades "slå hål i taket" och komma i kalasform till VM.
Jag hade verkligen hoppats på att få se Petter i toppform i OS. Men nu ser det knappast ut som att det blir något OS för killen.
Undrar vad som hänt med Petter, nåt har gått fel nånstans ?
Sen tror jag att det blivit en psykologisk belastning att fortsätta med sin tuffa attityd utåt trots att han inte levererar, blir en negativ spiral som är svår att ta sig ur.
Inte kan det väl vara "mörkning" av formen, eller? Han bryr sig inte om en runda i Piteå.
Han är i kanonform till OS och "hjälten" på nytt. Känn er/oss grundlurade befarar jag starkt.
"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988
ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56
+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Jag har svårt att tro att han mörkat formen i två år för os.
Det vore ju en episk mörkning! DEN mest episka mörkningen i hela idrottshistorien.
Det bara MÅSTE vara så, snälla låt det vara så!
Jag tror också att han har gjort samma misstag igen = övertränad.
Det verkar vara jävligt svårt att ligga på rätt sida om gränsen för vad kroppen tål, speciellt när förra säsongen blev skit.
Revanschsugen och en vilja som är starkare än förnuftet, då är det nog lätt att det blir för mycket...
Det hade nästan varit episkt, att få se Northug och Kläbo sida vid sida i en spurt.
Det kan inte ha varit roligt att bli omkörd av sprintern Emil Jönsson i Piteå på 30 km loppet. Speciellt inte som Emil passade på att tracka Northug när han körde förbi. Det var väl den typen av förödmjukelse som Northug gruvade sig för och som gjorde att han inte var sugen på att köra.. å andra sidan borde det ju ha varit en bra piska att prestera allt han hade.
Det kan inte ha varit roligt att bli omkörd av sprintern Emil Jönsson i Piteå på 30 km loppet. Speciellt inte som Emil passade på att tracka Northug när han körde förbi. Det var väl den typen av förödmjukelse som Northug gruvade sig för och som gjorde att han inte var sugen på att köra.. å andra sidan borde det ju ha varit en bra piska att prestera allt han hade.
Han sa ju det i TV-intervjun efter Piteå att han frågat Petter om det var roligt idag. men inte fått något svar. Men jag uppfattade det inte som en elak kommentar utan bara något som slank ur Emil. (svårt att bli sur på en sån glad och positiv prick som Emil)
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar