Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ski Classics - Fantasy


larsbern

Recommended Posts

Sajten är uppe och nu snackar vi cash-priser och fria startplatser i Ski Classics-lopp:

http://fantasy.vismaskiclassics.com/

 

Budgeten för maximalt tio åkare (killar och tjejer) är knappa $40.000 så det ser ut att löna sig att gå på så få åkare som fyra stycken om man ska ha Britta, Smutna och Gjerdalen. Damerna är mer förutsägbara. Ungdomar (Youth) ger dubbla poäng men det är nog bara herrar som ger tillräcklig utdelning på det. Spurt- och Climb-poäng påverkar nog inte särskilt.

 

Någon vänlig själ ;) har redan lagt upp en Skidforum.se-liga med lösen stalsickling om jag kommer ihåg rätt.

Link to comment
Share on other sites

Betar av denna först. Synd att inte alla i startlistan finns att välja i Fantasy, men det kanske ändras tills ikväll.

Blir dock en full uppställning med högt och lågt både bland killar och tjejer. Innebär dock att man inte har råd med alla höjdare. Tror man kan ta hem en hel del på rätt ungdomar och i det tunna damfältet.

Link to comment
Share on other sites

Ändrar mig i sista sekund och kör maxat tjejer vad man får för pengarna plus en lovande ungdomskille i form av Magnus Vesterheim, Parkettpartner. Britta och Smutna brukar (tråkigt nog) prenumerera på pallplatserna. Dock rök nästan 3/4 av budgeten där men jag fick även ihop Gjeitnes, Boner och Gräfnings som var löjligt prisvärd.

 

"Set Ski Classics Free"

Link to comment
Share on other sites

Totalfiasko, knappt hälften av poängen som bästa tar hem. Måste ha fått hjärnsläpp som satsade på nio damer. Hade ju med bl.a. Vokuev och Kardin i ursprungsuppställningen.

Blir dock inte klok på startlistor och poäng. Gräfnings stod nog faktiskt inte med i startlistan, men Boner verkar ha troppat av. Startlistan ser annorlunda ut nu i efterhand. Har tillkommit bra damer som inte gick att välja innan. Sen verkar de dela ut poäng efter Ski Classics-reglerna, dvs. är en dam för långt efter så får hon inga. Logiskt men det framgick inte. Sak samma, det gör ändå inte 900 p skillnad. Får se om jag orkar fortsätta med detta efter denna tröga start.

Link to comment
Share on other sites

Själv hade jag missat att Thygesen var sjuk, fast han stod i startlistan.

Hade satsat på lite åkare som skulle vara top 10 i dam resp herr, men inte på pallen, så dom skulle vara billiga att köpa in. Köpte man bara favoriterna fick man inte många åkare. Borde ha satsat på Britta, men hon var så dyr.

Hur kan ha blivit billigare nu egentligen? Styrs priset på hur många som köpt åkarna? Dominerar man som hon borde hon blivit dyrare.

Link to comment
Share on other sites

Jag skapade också ett team. Gick väl sådär. Svårt att ha koll på vilka som är anmälda/startar. Tycker även att poängsystemet är lite oklart. Jag tolkar det som att de under 26 skulle ge dubbelpoäng? Har därför satsat mkt på unga och billiga åkare.

Tar man med Britta så är det svårt att få in 10 åkare i teamet ;-)

Link to comment
Share on other sites

Kola startlistan hjälper bjbinte, där står ju folk som man vet inte skall åka, så var det förda helgen iallafall. Man får väl leta på bloggar, instagram m.m och se om dom ör på plats eller inte.

Men det handlar nog lite om tur för att fö så höga poäng som vissa fick nu senast. Typ 1800 poäng är mycket, själv fick jag lite över 1000 bara. Men efter några helger jämnar det ut sig hoppas jag.

Link to comment
Share on other sites

Inte mitt år detta, petade kardin till förmån för Holmberg förra veckan. Nu bytte jag Britta mot Oskar och Korsgren och då går han och diskar sig själv (solklart, bra att juryn är hård på det).

 

Av någon anledning kan jag inte gå med i ligan, men orkar nog inte följa länge då det ändå är kört.

Link to comment
Share on other sites

Inte mitt år detta, petade kardin till förmån för Holmberg förra veckan. Nu bytte jag Britta mot Oskar och Korsgren och då går han och diskar sig själv (solklart, bra att juryn är hård på det).

Av någon anledning kan jag inte gå med i ligan, men orkar nog inte följa länge då det ändå är kört.

stalsickling ;)

Link to comment
Share on other sites

Verkar ju inte riktigt som om startlistorna alltid stämmer. Gjeitnes står ju med...Hur vet man om de är uppdaterade??

Nej, det är klart sämre än WC Fantasyn. Nu (inne i sista sekunden) står hon inte med. Finns några wild cards bland tjejerna, men de är så få att det nästan liknar en kretstävling. Hoppas Lacroix och Wirth håller sig inom poäng-avstånd.

Men sen, på herrsidan står självaste Usse i startlistan. Verkar dock bara gå att välja teamåkare, men det ska bli spännande att se hans stakkvaliteter. Ermil står inte med så nu dyngade jag till med Kardin. Ingen jukseskøyting den här gången Oskar!

Link to comment
Share on other sites

Löjligt långt efter i totalen men en liten uppryckning till plats 49. Blev 15:e i dagens övning trots att Magnus Vesterheim inte verkat ha kommit till start. Kanske sjukdom eller så är det det här som tröttar ut folk, att startlistor inte stämmer och att man inte kan välja andra än de som åker i teamen.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jizerska inte så prioriterat imorgon, men det var ju värt att kolla att några på laget sen tidigare inte kommer till start. Investerade i Bob Impola och så fick det bli lite strö bland tjejerna. Sofie Elebro, ny för Santander kanske kan plocka lite. Hon har några segrar och bra placeringar i långlopp på hemmaplan.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...