Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ski Classics - Fantasy


larsbern

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Tyvärr, men den här fantasy-ligan funkar ju inte. Startlistorna stämmer nästan aldrig och det är för många avhopp, inte bara pga sjukdom. Varken Boner eller Haag kom till start i det individuella loppet. Märks ju om inte annat på topplistan på tipparna som domineras av åkarna själva som minst sagt har inside information om vilka som ställer sig på startlinjen eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr, men den här fantasy-ligan funkar ju inte. Startlistorna stämmer nästan aldrig och det är för många avhopp, inte bara pga sjukdom. Varken Boner eller Haag kom till start i det individuella loppet. Märks ju om inte annat på topplistan på tipparna som domineras av åkarna själva som minst sagt har inside information om vilka som ställer sig på startlinjen eller ej.

Nu är det ju ingen betting detta men det känns inte riktigt etiskt att "spela" på lopp man själv deltar i om det är som du säger.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det ju ingen betting detta men det känns inte riktigt etiskt att "spela" på lopp man själv deltar i om det är som du säger.

 

Att de själva spelar och hjälper till att skapa några hundra som engagerar sig har jag inga problem med. Det är ju på skoj och för att öka intresset för Ski Classics. Men om inte förutsättningarna och informationen är tillräckligt bra så tror jag att fler med mig tappar intresset. Jämför med världscupen där du dagen innan har en riktig startlista och bra nyheter om vem som är i form eller kanske riskerar att inte komma till start. Enda avbräcken är ju när folk blir sjuka över natten eller tacklar av à la Krogh ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...